در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۴۰ درصد تصادفات فوتی پایتخت مربوط به موتورسیکلت است/ اجرای طرح ساماندهی موتورسواران در تهران

رئیس پلیس راهور فاتب از اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در پایتخت خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به دلیل تولید بی رویه موتورسیکلت در سال‌های گذشته هم از نظر آلایندگی وهم از نظر قدرت مانور و توان ایجاد بی نظمی را داشته باشند، دچار پدید آمدن مشکلاتی در این حوزه در سطح شهر تهران بزرگ شدیم.

وی افزود: موتورسیکلت‌های فعلی قدرت مانور بالایی دارند به طوریکه توانایی عبور از هر نقطه در سطح شهر را دارند و از تردد در پیاده راه گرفته تا پریدن از جوی آب در رفتار موتورسیکلت سواران مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: مردم و مسئولان و کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند، از این وضعیت ناراضی هستند و از طرفی پلیس این را قبول دارد که افراد کم درآمد جامعه به وسیله موتورسیکلت اقدام به کسب روزی خود می‌کنند، لذا به بهانه کسب درآمد نباید اجرای قوانین را نادیده گرفت؛ از موتورسیکلت سواران انتظار داریم تا نسبت به رعایت قوانین تردد کوشا باشند و به آن عمل کنند.

وی افزود: پلیس عبورممنوع رفتن موتورسواران، تردد در خطوط ویژه، عدم گذاشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو، پوشاندن پلاک و مخدوشی آن را در اولویت‌های برخورد خواهد قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید: علت مخالفت پلیس با طرح کاهش آلودگی هوا چیست؟


سردار مهماندار از اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسواران متخلف و طرح ساماندهی این افراد خبر داد و گفت: در این طرح با تمام متورسیکلت سوارانی که اقدام به تخلف می‌کنند و باعث ناراحتی سایر شهروندان در سطح شهر می‌شوند برخورد خواهد شد، به خصوص با مخدوش کنندگان پلاک و پوشاندن آن با قاطعیت برخورد خواهد شد و این برخورد‌ها برای ما جرم تلقی می‌شود و به هیچ عنوان قابل بخشش نخواهد بود.

وی افزود: ۴۰ درصد از کسانی که امروزه در تهران و در تصادفات فوت می‌کنند، موتورسیکلت سواران هستند؛ عدم رعایت نکاتی که به آن اشاره شد، باعث مرگ افراد خواهد شد و خانواده‌ها را برای یک عمر دچار مشکل خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: این اقدامات باید با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و روانی در جامعه انجام شود، شهرداری، صدا وسیما و تمام سازمان‌های مسئول باید در انجام طرح‌های انضباطی و ترافیکی به پلیس کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار