در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با ۶۴ واحد صنفی متخلف در استان زنجان برخورد و پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

برخورد با ۶۴ واحد صنفی متخلف در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اسماعیل مسلمی معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان  این مطلب گفت: در قالب این طرح یکهزار و ۴۶۰ واحد صنفی در استان بازرسی شده است.

او با اشاره به اینکه گشت‌های مشترک بازرسی در این ایام با حضور ارشاد اسلامی و اصناف صورت می‌گرفت یادآور شد: این طرح از دهم شهریور ماه به مدت یکماه در استان اجرایی شد که در نتیجه آن ۶۴ پرونده به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال تشکیل گردید.

مسلمی تصریح کرد: عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و گرانفروشی به ترتیب بیشترین تخلفات کشف شده در این مدت می‌باشد.

او یادآور شد: بازرسی از واحد‌های تولیدی و واردکننده لوازم تحریر در سطح استان و نیز بررسی عملکرد واحد‌های تأمین کننده لوازم التحریر از لحاظ میزان تولید، واردات، فروش، قیمت محصولات، کیفیت و نظارت دقیق بر درج قیمت مصرف کننده از جمله اقدامات صورت گرفته در قالب این طرح می‌باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: نظارت بر صدور و ارائه فاکتور فروش معتبر توسط واحد‌های عرضه کننده لوازم تحریر و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و نیز جلوگیری از عرضه انواع اقلام نوشت افزار تقلبی و غیر استاندارد و برخورد قانونی با کالا‌های قاچاق در سطح بازار و همچنین جلوگیری از فروش هرگونه نوشت افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار با هماهنگی با مراجع ذیربط وجلوگیری از عرضه لوازم تحریر توسط واحد‌های صنفی غیر مرتبط در سطح شهر در مدت اجرای این طرح در حال انجام بود.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان خاطر نشان کرد: دریافت و رسیدگی به موقع به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ و ستاد‌های خبری و همچنین شناسائی انبار‌های لوازم تحریر در استان و برخورد با موارد احتکار و عدم عرضه با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی در این مدت توسط بازرسین اجرایی شد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

بازرسی از یکهزار و ۴۶۰ واحد صنفی در استان زنجان

برچسب ها: تعزیرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.