جمال گفت: ۱۶ پروژه توسعه گردشگری استان سمنان تهیه شده است که اجرای آن نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در جلسه بررسی پروژه‌های پیشران و محرک توسعه گردشگری استان سمنان گفت: ۱۶ پروژه توسعه گردشگری استان سمنان تهیه شده است که اجرای آن نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

او با بیان اینکه این پروژه‌ها باید تبدیل به فرصت سرمایه‌گذاری شوند، افزود: اجرایی شدن این پروژه‌ها نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذار، کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان تدوین شده و این کتابچه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مشهد مقدس ارائه شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

جمال اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برای حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی حوزه گردشگری آمادگی کامل دارد.

احصای ۲۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری در سمنان

حمیدرضا دوست‌محمدی سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای هر منطقه گردشگری باید یک طرح راهبردی تهیه شود، گفت: ۲۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری در دو ماه گذشته در این استان احصا شده است.

او افزود: این پروژه‌ها در نقاطی تعریف شده که احترام به سرمایه‌گذاری قبلی گذاشته شده و ملاحظات زیست‌محیطی نیز در نظر گرفته شده است.

دوست محمدی تصریح کرد: بخشی از این ۱۶ پروژه پیشران شامل مجموعه گردشگری بنه کوه، گرداب سمنان، اکوکمپ خوریان، مجموعه کاروانسرای آهوان، مجتمع گردشگری سمنان، اکوکمپ گردشگری کویر حاج علیقلی، مجتمع گردشگری تلخاب، اکوکمپ پارک ملی کویر، مجموعه کاروانسرای قوشه، معدن گوگرد سمنان، غار دربند وغیره است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.