رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه آزاد اروند گفت: نماز جماعت در بیش از ۲۰ نقطه و موکب در مرز بین المللی شلمچه به صورت یکپارچه برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حمید بحرینی رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه آزاد اروند امروز گفت: در کنار برگزاری نماز جماعت، برنامه هایی نظیر سخنرانی، مشاوره و ذکر مصیبت نیز در مواکب فرهنگی در حال برگزاری است.

او با بیان اینکه اهمیت فعالیت های فرهنگی هنری باعث شده که هم افزایی بین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی هنری در منطقه و شهرهای آبادان و خرمشهر به وجود بیاید افزود: بنا را بر این گذاشتیم که غرفه های فرهنگی هنری، مانند غرفه واقعیت مجازی که به صورت تصاویر سه بعدی وقایع عاشورا و کربلا را برای مردم به نمایش می گذارند، در مسیر تردد زائرین حضرت سیدالشهداء (ع) قرار گیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه آزاد اروند گفت: یک غرفه نیز ویژه بانوان در نظر گرفته شده که در آن فعالیت های فرهنگی هنری انجام و بسته های فرهنگی مختص بانوان توزیع می شود.

بحرینی  به استقرار غرفه کودکان و نوجوانان در مرز شلمچه اشاره کرد و ادامه داد: در راستای آموزش و ترویج فرهنگ عاشورایی میان کودکان و نوجوانان، در غرفه کودکان که در مسیر زیارت امام حسین (ع) قرار دارد، بسته های فرهنگی ویژه کودکان دختر و پسر عراقی تهیه شده که به کودکان ایرانی تحویل داده می شود تا هنگام حضور در کربلا به منظور ترویج صلح و دوستی به کودکان عراقی هدیه دهند.

او گفت: همچنین برنامه های فرهنگی هنری دیگری شامل نقاشی، کاردستی، بازی های ویژه کودکان و نوجوانان در غرفه مخصوص به آنها، برقرار است.

 رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه آزاد اروند در خصوص برنامه های غرفه نوا و نما افزود: مردم، مسئولان و زائرانی که در غرفه حضور پیدا می کنند از آنها گزارش تصویری تهیه و همان روز به صورت تدوین شده از طریق تلویزیون پخش خواهد شد.

 به گفته او  در رادیو اربعین مجریان رادیویی اشعار و نواها و مطالب متناسب با زیارت اربعین و زیارت امام حسین (ع) و وقایع عاشورا را قرائت کرده و در غرفه دیگری به نام تبیین و مشاوره، روحانیون آداب زیارت را توضیح و برنامه های دینی و مهدویت را تبلیغ می کنند.

انتهای پیام/ د

برگزاری نمازجماعت در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.