به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی علیزاده فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از روند تردد و خدمترسانی به زائران در شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد راهنمایی زائر زیر مجموعه کمیته اعزام مرکزی اربعین، ۲۸ خدمت را در مسیر زائران اربعین انجام میدهد که مهمترین آنها بحث گمشدگان است که در عتبه حسینی و عتبه عباسی مستقر هستند.
وی با بیان اینکه در کشور عراق تمام موضوعات راهنمایی زائران ایرانی و خارجی را انجام میدهیم، افزود: به ۱۰ زبان زنده دنیا مترجم داریم، در مسیر نجف تا کربلا موکبهای ما خدمات را به زائران ارائه میدهند.
فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور تصریح کرد: در همین راستا، نقشه آنلاین و آفلاین و اپلکیشین در گوشیهای زائران نصب میشود که خدمات متعددی را به زائران ارائه میدهند که بحث گمشدگان محور اصلی است.
علیزاده با اشاره به ایجاد هفت ایستگاه مرزی در مرزهای کشور گفت: این ایستگاهها در خسروی، دو پایگاه در مهران، شلمچه، چذابه، فرودگاههای امام خمینی (ره) و شهید هاشمینژاد مشهد ایجاد شده است.
وی افزود: همچنین دو پایگاه در شهر مقدس کربلای معلی و نجف اشرف با چهار هزار نیرو به زائران اربعین خدماترسانی میکنند.
وی با بیان اینکه خدمات این ستاد به زائران اربعین حسینی از دهم ماه صفر آغاز و تا دو روز پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت، گفت: این ایستگاههای راهنما، ۲۸ نوع خدمت به زائران اربعین حسینی ارائه میکنند که مهمترین آن ساماندهی مفقودان و گمشدگان در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف است.
فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور بیان کرد: زیرساختهای مناسب در پایانههای مرزی ایجاد و خدماتدهی به زائران به گونهایست که سفر معنوی اربعین با کمترین مشکل به زائران ارائه میشود.
علیزاده با تأکید بر این موضوع که حذف روادید برای زائران اربعین حسینی، سفر باحلاوت و خاطره انگیزی را برای آنان رقم زده و مشکلات این سفر معنوی را به حداقل ممکن رسانده، گفت: از زائران اربعین حسینی انتظار میرود وسائل خود در مرزها و در خاک ایران را کنترل کنند، ضمن اینکه زائران اپلکیشن طراحی شده را در تلفنهای همراه خود نصب کنند تا به این واسطه بتوان گمشدگان را از طریق پیامک پیدا کرد.
وی به ایجاد تمهیدات مخابراتی در مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد که در آن زائران از طریق پایگاههای مستقر در این مسیر از ارتباط تلفنی به صورت رایگان استفاده کنند.
فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور اظهار کرد: در مرزهای غربی خدمات ضعیف در بحث آبرسانی، زائران اربعین را با مشکل مواجه کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران میزبان میلیونی زائران اتباع خارجی است لذا بایستی خدمات مناسبی به آنها ارائه کنیم.
فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور بیان کرد: در موضوع بهداشتی نیز کمبودهایی گزارش شد که این مشکل با تلاش بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران برطرف شد و سعی داریم با رفع این نواقص در سال آینده حرکت عظیم اربعین حسینی مقدمه ساز انقلاب حضرت حجج (ع) شود.
انتهای پیام/ف