صدا و سیمای مرکز قزوین و اداره کل میراث فرهنگی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، برای ساخت برنامه و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان با هدف افزایش جذب گردشگر صدا و سیمای مرکز قزوین و اداره کل میراث فرهنگی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سعید انبارلویی مدیرکل صداوسیما مرکز قزوین در  این جلسه گفت: در دهه گذشته باید کار‌های اساسی برای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی صورت می‌گرفت و الان شاهد یک نوع عقب ماندگی در این زمینه هستیم و باید پاسخگوی آیندگان باشیم.

انبارلویی افزود: باید برای معرفی بهتر آثار استان مدل سازی کنیم تا گردشگران داخلی و خارجی از جذابیت‌های استان بهره ببرند.

او اضافه کرد: ۲۷ اکتبر روز جهانی گردشگری است و بهتر است در قزوین هم مراسم ویژه‌ای برگزار شود و حتی فیلم ورود قشون روس به گراند هتل که هنوز در ایران اکران نشده است، در این مراسم نمایش داده شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین گفت: رادیو نما در بستر ماهواره پخش می‌شود و باید از این ظرفیت برای معرفی آثار گردشگری استان استفاده شود.

انبارلویی پیشنهاد داد، برای معرفی جاذبه‌های استان از فناوری‌های روز دنیا استفاده شود و همچنین در یک تور یک روزه دانشجویان معماری دانشگاه‌های سراسر کشور به استان قزوین سفر کنند و آثار گردشگری استان به آن‌ها معرفی شود.

انبارلویی افزود: این روز‌ها خبر کشف حمام تاریخی صفوی در دولتخانه صفوی به گوش می‌رسد و مطمئنا این آثار بیشتر هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هم گفت: در هفته گردشگری گروهی تحت عنوان تور لیدر داریم که ۲ روز از قزوین بازدید کردند که این سفر اثر خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بر آن‌ها گذاشت.
برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان باید به سمت روایت‌های داستانی حرکت کنیم.

سیاهکلی، معاون اداری و مالی صداوسیما هم گفت: متاسفانه نتوانستیم آثار فرهنگی و گردشگری استان را به درستی معرفی کنیم و باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی و تولید کلیپ‌های کوتاه، ظرفیت‌های گردشگری استان را به مردم و سرمایه گذاران معرفی کنیم.

لطفی، معاون پژوهش، نظارت و ارزیابی هم افزود: همکاری‌های رسانه ملی و اداره کل میراث فرهنگی باید گسترده‌تر شود و برای معرفی جاذبه‌های استان و سرمایه گذاری در این زمینه، خطر کرد.

یوسفی معاون صدای شبکه قزوین هم گفت: بانک اطلاعاتی آثار فرهنگ و گردشگری استان نیازمند تکمیل شدن است.

محمدی معاون اطلاعات و اخبار شبکه قزوین هم گفت: بخش‌های خبری تمام وقت در خدمت میراث فرهنگی هستند.

شمس آرا معاون سیمای شبکه قزوین هم افزود: سفر‌های یک روزه در برنامه‌های فرهنگی صداوسیما دیده شده و بازخورد خوبی داشته است.

معاون فضای مجازی شبکه قزوین بیان کرد: حوزه فضای مجازی در دو بخش تولید و توزیع در حال معرفی آثار فرهنگی و گردشگری استان است و در حوزه تولیدات کوتاه روند جدیدی آغاز شده و باید در این حوزه متمرکزتر عمل کرد و محدوده‌های آوج و آبگرم باید به طور ویژه به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/ک

معرفی ظرفیت‌های گردشگری قزوین نیازمند عزم جدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.