معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از پایان نامه‌های دانشجویی که مورد نیاز بخش صنعت هستند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست با مسئولان دانشگاه خلیج فارس بوشهر، بیان کرد: می‌توانیم از پایان‌نامه‌های مورد نیاز بخش صنعت حمایت و طرح‌های دانشجویان را به سمت مشکلات مورد نیاز صنعت هدایت کنیم.

او، با استقبال از فعالیت‌های دانشگاه خلیج فارس در حوزه‌های مزیتی افزود: در قالب تفاهم‌نامه و قرارداد‌های مشترک حاضر به همکاری با دانشگاه هستیم، و مساله محور بودن برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه از درخواست‌های ماست.

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: رویکرد کارآفرینی و ارتباط با صنعت به ویژه در حوزه‌های مزیتی استان را در برنامه‌های دانشگاه قرار داده‌ایم.

عبدالمجید مصلح، همچنین با اشاره به ایجاد کلینیک برق صنعتی در این دانشگاه، افزود: این کلینیک، علاوه بر برطرف کردن نیاز‌های دانشگاه، به صنعت و سایر سازمان‌ها نیز خدمات ارائه می‌کند.

او به لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و شناخت راه‌های همکاری دوجانبه اشاره کرد و ادامه داد: ما در سه حوزه نفت و انرژی، مجموعه حوزه‌های دریامحور و فناوری‌های زیستی برنامه ریزی و برای کسب و کار‌های دانش محور و مورد نیاز صنعت شرایط خوبی ایجاد کرده ایم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس افزود: هسته‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت، چندین مرکز توسعه فناوری و مرکز رشد را راه اندازی کرده‌ایم تا دانش آموختگان با کیفیتی را به جامعه تحویل دهیم.

مصلح همچنین به طرح‌های هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیا، فناوری اطلاعات و مرکز زیست فناوری اشاره کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک دانشکده کسب و کار، دانشکده سیستم‌های هوشمند و مجتمع فناوری را راه اندازی و ساخت برج علم و فناوری را شروع خواهیم کرد.

او بیان کرد: شرکت‌هایی داریم که می‌توانند با حداقل فضای ممکن در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: طرح‎های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌تواند با جهت دهی مناسب در خدمت صنعت باشند و فرآوری محصولات زیستی از قبیل جلبک و خیار دریایی از اولویت‌های ماست.

انتهای پیام/ک

 دانشکده کسب و کار در دانشگاه خلیج فارس بوشهر راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.