به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستیانو رونالدو به نظر میرسد پادشاه میداس (شاه یونانی) است، چون هر چیزی را که لمس میکند تبدیل به طلا میشود. ستاره پرتغالی با پیوستن به یوونتوس نیز این ویژگی را از دست نداد. باشگاه ایتالیایی پس از حضور این بازیکن بیش از یک میلیون پیراهن فروخته است (یک میلیون و ۳۱۵ هزار پیراهن).
با توجه به قیمت ۱۳۰ یورویی پیراهن یوونتوس میتوان تخمین زد فروش ۱۷۰ میلیون یورویی در سطح جهان داشته است.
تاثیر رونالدو تنها در فروش پیراهن قابل توجه نبوده است. همچنین درآمدزایی از اسپانسر و تبلیغات سود را از ۸۶.۸ میلیون یورو به ۱۰۸.۸ میلیون یورو افزایش داده است (۲۱.۹ میلیون بیشتر از قبل). همچنین باید به تعداد هواداران اشاره کرد که ۳۸ میلیون افزایش پیدا کرده و به ۴۲۳ میلیون رسیده است (این آمار توسط شرکت نیلسن اسپورت با بررسی ۴۵ کشور ارائه شده است). این موضوع موجب شد تیم تورینی سه پله در رنکینگ هواداران صعود کند و از جایگاه یازدهم به هشتم برسد تا اسپانسرهای بیشتری را جذب کند.
فروش یک میلیون و ۳۱۵ هزار پیراهن نشان میدهد حضور رونالدو برای تیم ایتالیایی خیلی سود داشته است حتی با این که باشگاه برای خریدش مجبور شد هزینه زیادی کند. ستاره پرتغالی در تابستان سال گذشته با قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو به تیم ایتالیایی پیوست. این انتقال در درآمدزایی شخصی باشگاه نیز تاثیرگذار بوده است.
علاوه بر این، فروش میلیونی پیراهنهای یوونتوس این باشگاه را در میان ۱۰ تیم برتر رنکینگ در این زمینه قرار داده است. در صدر فهرست منچستریونایتد با ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار دیده میشود. سپس لیورپول با ۳ میلیون و ۹۴۳ هزار یورو قرار دارد. بایرن مونیخ که ۳ میلیون و ۴۷۵ هزار فروش داشته است در رتبه سوم جای دارد. جایگاه چهارم به رئال مادرید با فروش ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار پیراهن اختصاص دارد. سپس بارسلونا با ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار در رتبه پنجم دیده میشود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/