معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سودجویان قصد دارند دانش آموزان دوره ابتدایی را نیز همانند داوطلبان کنکور سرکیسه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمود قاسمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: موسسات و بعضی از مجموعه‌ها قصد ورود به مدارس برای بازاریابی را دارند و می‌‎خواهند دانش آموزان دوره ابتدایی را مجبور به خرید کتاب‌های تست بی ارزش با قیمت مضاعف کنند.

او با  اشاره به ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس ابتدایی، افزود: دانش آموزان ابتدایی نباید درگیر رقابت‌های کاذب شوند و برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس ابتدایی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: اگر از برگزاری این آزمون‌ها پیشگیری نشود ،در آینده‌ای نزدیک باعث ایجاد شبه کنکور در دوره ابتدایی خواهد شد.

قاسمی گفت: طرح کانگرو، آی مت، چرتکه و دیگر طرح‌هایی که خارج از برنامه آموزش و پرورش است، نباید در مدارس اجرا شود.

او با بیان اینکه برخی از مراکز پیش دبستانی‌ برای جلب مشتری به هر اقدامی دست می‌زنند، بیان کرد: آموزش الفبا و چرتکه در پیش دبستانی‌ها ممنوع است و کارشناسان و بازرسان باید به صورت ویژه از این مراکز بازدید کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین با اشاره به موقعیت مناسب این استان در جذب نوآموزان پیش دبستانی  گفت: استان بوشهر رتبه دوم کشوری را در ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی داشته است.

انتهای پیام/ک

 برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس ابتدایی ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.