یک کارگردان تئاتر از مضمون و محتوای جنایی - پلیسی نمایش خود گفت.

نمایش دغدغه‌ها و ذهن پریشان آقای بازپرس روی صحنه تئاترخشایار پیرعلمی کارگردان و نویسنده نمایش «ساعت گس»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره متن این نمایش گفت: این نمایش روایتگر زندگی بازپرس پیری است که در آخرین روز کاری خود، متوجه حل معما‌های پرونده‌ای می‌شود که یک روز زمان کافی برای به پایان رساندن آن نیست.

وی افزود: برای اینکه بازپرس بتواند در یک روز باقی مانده از دوره کاری خود، تکلیف را مشخص کند مجبور به زیرپا گذاشتن عدالت و عواقب جبران ناپذیر آن می‌شود.

کارگردان نمایش «ساعت گس» درباره هدف خود از اجرای این نمایش گفت: پیرعلمی تصریح کرد: نمایش «ساعت گس» شباهت زیادی به سینمای کلاسیک و سینمای پلیسی - جنایی دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی دارد. این نمایش به پیچیدگی روحیات انسان می‌پردازد؛ مثل اینکه خشونت از چه راهی وارد بدن یک فرد می‌شود و تا چه میزان فشار‌های زندگی یک کارمند سخت و طاقت فرساست.

وی درباره انتخاب این نام برای نمایش خود و بازیگران آن گفت: «ساعت گس» مستقیماً به شیوه اجرایی و محتوایی داستان مربوط است. بازیگران این نمایش سال هاست در حوزه تئاتر با من همکاری می‌کنند و متناسب با مضمون این داستان، ترجیح دادم این افراد را انتخاب کنم.

پیرعلمی درباره موسیقی و طراحی صحنه نمایش بیان کرد: در حوزه طراحی صحنه ما یک فضای واقع گرایانه را برای اجرا در نظر گرفتیم. هرچه در طراحی فضا انجام دادیم کاملاً مرتبط با مضمون نمایش است؛ ترجیح دادیم از اشیای کاربردی استفاده کنیم. قرار بود نمایشی با مولفه‌های سینمای غرب و با موسیقی متناسب با این فرهنگ اجرا کنیم؛ اما از آنجا که تماشاگران شرقی بودند، از یک موسیقی تلفیقی مثل آهنگ‌های معروف، یک آهنگ کردی، بخش‌هایی از موسیقی استاد محمد نوری و بخشی هم از موسیقی آشنای سینمای لبنان استفاده کردیم.

کارگردان نمایش «ساعت گس» درباره استقبال مخاطبان از این نمایش اظهار کرد: از نظر کمی مخاطبان امروز تئاتر به دلایل مختلف مثل کیفیت پایین آثار کاسته شده اند. سالن‌ها دارای نمایش‌های مختلفی هستند و از سالن اجرای نمایش ما در خیابان قیطریه به علت ترافیک سنگین استقبال کمی می‌شود؛ اما از نظر کیفی مخاطبان استقبال گرمی از این نمایش داشته اند.

گفتنی است نمایش «ساعت گس» تا ۳ آبان ماه هر شب ساعت ۲۰:۰۰ در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی روی صحنه می‌رود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.