سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای رونق بخشیدن به تولید اقتصادی در این استان مصمم بوده و با تمام توان از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

رونق بخشیدن به تولید مهمترین اولویت دولت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید محبی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه سفر به خاش و بازدید از پروژه‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان اظهار داشت:دولت در سال‌های اخیر تسهیلات خوبی را به سرمایه‌گذاران بومی منطقه پرداخت کرده است.

او افزود: بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای رونق دادن به تولید، اشتغال و شکوفایی اقتصادی از اولویت‌های مهم دولت بوده که باید در مباحث گردشگری، صنایع دستی، معادن و بخش‌های خدماتی و کشاورزی به آن‌ها توجه کرد.

فرماندار خاش نیز گفت: پروژه جوجه یک روزه با ظرفیت تولید ۱۶ میلیون قطعه جوجه در سال با پیش بینی اعتبار ۸۵ میلیارد ریال از سال ۹۴ عملیات ساخت آن آغاز شده و تاکنون افزون بر ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت گرفته و هم‌اینک در شرایط اقتصادی امروز به حداقل ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیاز دارد.

صاحب گل صالحی اظهار داشت: این پروژه در شرایط کنونی به حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد، اما با پرداخت ۵۵ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری‌های متقاضی می‌توان آن را در سریعترین زمان ممکن به بهره‌برداری رساند.

وی بیان کرد: کارخانه سیمان خاش نیز با ظرفیت اسمی تولید ۲ هزار و ۶۰۰ تن سیمان در روز از قطب‌های مهم تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که با رفع شدن مشکلات حمل و نقل، ایجاد جاده دسترسی، پایانه بار و جایگاه اختصاصی سوخت در این واحد می‌توان بخش بزرگی از مشکلات این مجموعه را کاهش داد.

فرماندار خاش گفت: در بازدید سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مهمترین مشکلات پروژه‌های سند محرومیت زدائی بلوچستان مانند پروژه جوجه یک روزه، کارخانه آرد طلایی تفتان و طرح‌های روستایی که موفق به دریافت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال روستایی شده‌اند با محوریت طرح‌های گردشگری و فرآوری خرما مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

پروژه جوجه یک روزه با ظرفیت تولید ۱۶ میلیون قطعه جوجه در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار