کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری به کشت و تولید محصولات کم آب بر روی آوردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و بروز کم آبی، کشاورزان استان به کشت و تولید محصولات کم آب بر روی آوردند.

او افزود: هم اکنون سطح زیر کشت گیاهی دارویی در استان یک هزار و ۵۰۰ هکتار است.

شیرانی اضافه کرد: امسال ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصول زعفران اختصاص داشت و بیش از ۸۰۰ کیلوگرم از این محصول برداشت شد.

او سطح زیر کشت محصول گل محمدی طی دو سال اخیر را ۲۵۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: امسال این میزان به ۶۵۰ هکتار افزایش یافت و در هر هکتار سه تن محصول گل محمدی مرغوب برداشت گردید.

شیرانی با بیان اینکه در سال ۹۲ در ۶۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری گیاه دارویی کشت می‌شد گفت: هر ساله بیش از ۵۰۰ هکتار به وسعت سطح اراضی گیاهان دارویی استان افزوده می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری رویش دارد افزود: هم اکنون بخش عمده‌ای از مزارع کم آب و سطح اراضی شیبدار استان به زیر کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل محمدی رفته است.

شیرانی اضافه کرد: سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

انتهای پیام/ف

تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار