تولیدکننده جوجه شترمرغ از روند اداری در مسیر تولیدات استان می گوید.

صحرانورد تولید کننده جوجه شترمرغ بیرجند  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: باوجود آنکه تلاش ادارات بر آن است که با دید و  بازدید و با هدف کمک رسانی به تولیدکنندگان خدمت رسانی شود، اما روند اداری  به شدت دست و پاگیر است.

او با اشاره به اینکه کسب جواز برای ساخت و ساز بسیار مشکل است افزود: به دلیل مشکلات اداری ساخت بنای کارگاه تولیدی شترمرغ از تیرماه سال ۹۳ ناتمام باقی مانده است.

صحرانورد با تاکید بر شرایط سخت بروکراسی اداری گفت: فرآیند اداری کاملا از بالا به پایین است و قبل از نظرخواهی از خود تولید کننده در بحث ساخت ساختمان، نوع تولیدات و طرح مدنظرش و حتی قبل از کارشناسی برای سنجش مکان و شرایط ساخت و ساز طرح را تصویب نهایی می‌کنند.

تولید کننده جوجه شترمرغ در بیرجند ادامه داد: حتی کارشناس تخصصی هم در بخش‌های مختلف جهاد وجود ندارد به این صورت که یک کارشناس  حوزه جوجه و هم برای مرغ و شتر مرغ کارشناسی می‌کند.

او اظهار کرد: با وجود اینکه  آنکه در ابتدا جهاد برای هر قطعه مولد قیمت تعیین کرده و به بانک معرفی می‌شوید، اما با مراجعه به بانک در خواست استعلام از جهاد کشاورزی برای تولید مولد نموده، اما با مراجعه مجدد به جهاد گفته شد که اصلا ما قیمت مصوب برای مولد نداریم.

صحرانورد توصیه کرد: هر تولید کننده برای اینکه با مشکل در روند کار مواجه نشود حتما باید از قبل یک پشتوانه مالی داشته باشد چرا که وام با اقساط ۱۴ یا ۱۵ میلیون در سال‌های اول تولید به صرفه نخواهد بود.

انتهای پیام / ط ا

نبود کارشناس متخصص در حوزه تولیدات

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.