رئیس سازمان صمت گیلان از راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی شمال کشور به زودی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور به زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: با توجه به موقعیت خوب گیلان برای صادرات محصولات کشاورزی به کشور‌های حاشیه دریای خزر، در سفر اخیر وزیر صمت به گیلان قرار شد به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: گیلان می‌تواند نقش بسزایی در صادرات محصولات کشاورزی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشور‌های حاشیه دریای خزر داشته باشد.

دلق پوش اتصال از راه بنادر و کشتیرانی، زمینی و در آینده امکان حمل و نقل ریلی کالا و بار به کشور‌های همسایه آسیایی را از دیگر ظرفیت‌های موجود در گیلان خواند و گفت: در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی گیلان به سایر استان‌های مرزی کشور حمل و از آن جا با قیمتی مناسب به کشور‌های همسایه فروخته می‌شود.

او با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه محصولات کشاورزی لازم و ضروری است، افزود: وجود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های گیلان در بخش صنایع غذایی و کشاورزی، می‌تواند توان رقابتی محصولات تولیدی این استان را افزایش دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به لزوم برندسازی محصولات تولیدی این استان گفت: تبلیغات به عنوان ابزاری برای معرفی و جا افتادن محصول در بازار محسوب می‌شود، اما این مقوله به تنهایی برای برندسازی کافی نیست و به عوامل بیشتری نیاز است.

دلق پوش با بیان اینکه کیفیت، کمیت و قیمت یک محصول از شاخصه‌های ارزشمند بین مشتریان و بازار است، افزود: برند‌های فرهنگی و اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند تا محصولی در بازار با یک نام تجاری مطمئن نهادینه شود و مشتریان همواره برای خرید آن کالای خاص مشتاق باشند.

او بحث رقابت‌پذیری را از دیگر شاخص‌های مهم و واجب برای برندسازی یک محصول خاص دانست و تصریح کرد: اگر محصولی که کیفیت خوبی نیز دارد بتواند با محصول مشابه خود رقابت کند قادر خواهد بود جایگاهش را بین مشتریان حفظ کرده و بستر‌های لازم برای تثبیت موقعیت خود را نیز فرآهم آورد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی شمال کشور به زودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.