معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بیست و هفت نفر در هر شبانه روز به جمع دیابتی‌های استان اضافه می‌شود.

محمد حسین مصدق، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه زنگ خطر دیابت در استان یزد به صدا در آمده است، گفت: به ازای هر پنجاه و سه دقیقه، یک نفر به جمعیت دیابتی‌های استان اضافه می‌شود به طوری که می‌توان گفت در هر شبانه روز ۲۷ نفر در یزد دچار بیماری دیابت می‌شوند.

او با بیان اینکه هیچ بیماریی خدا ساز نیست، افزود: با فعالیت بدنی مناسب و تغییر الگو تغذیه‌ای می‌توان از بسیاری از بروز بیماری‌هایی از قبیل دیابت، چاقی و غیره  جلوگیری و یا از پیشرفت آن بیماری‌ها ممانعت کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: به ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن افراد، پنج درصد احتمال ابتلا به دیابت کاهش می‌یابد.

او با اشاره به مقدار مصرف قلم‌های انسولین در استان یزد، تصریح کرد: سالانه ۳۶ میلیارد تومان برای تهیه قلم انسولین در استان یزد هزینه می‌شود.

مصدق با بیان اینکه هنرمندی حکام در این است که چیز‌های خوب را برای مردم خوش ذائقه کنند، اضافه کرد: به همین منظور هر ساله ۱۰ درصد از میزان قند کیک و شیرینی‌های تولیدی استان یزد کاسته می‌شود و این تغییر تدریجی سالانه اگرچه به ظاهر مقدار قابل توجهی نیست، اما در تغییر ذائقه مردم نقش بسزایی دارد.

مصدق بر ضرورت افزایش سواد سلامت در جامعه پرداخت و اظهار داشت: در صورتی عملکرد افزایش سواد سلامت در جامعه نمود پیدا می‌کند که اطلاعات بهداشتی با عمل همراه شود.

انتهای پیام/ی

زنگ خطر دیابت در یزد به صدا در آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار