مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه‌ها تاکنون ۲۰ هزار دفترچه بیمه درمانی تکراری در استان حذف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست با استاندار بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر ماهانه ۸۲ میلیارد ریال برای افراد زیرپوشش بیمه سلامت هزینه می‌شود.

او ادامه داد: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی مراجعه‌های درمانی به بیمارستان‌ها ۲۵ درصد کاهش یافته و هزینه‌های درمانی نیز نسبت به پارسال ۳۰ درصد کمتر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: با اجرای این طرح، افزون بر تسریع در ارائه خدمات درمانی، از هزینه‌های اضافی، تداخل تجویز دارو‌ها و آزمایش‌های مختلف نیز پیشگیری می‌شود.

رمضانی درباره پرداخت مطالبات موسسات درمانی، نیز گفت: مطالبات موسسات درمانی و تشخیصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر تا تیر به صورت کامل پرداخت شده و بیش از ۶۰ درصد مطالبات مرداد هم به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

او عنوان کرد: مراکز درمانی، اگر اسناد پزشکی مرداد را هم تحویل دهند هزینه‌ها به طور کامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: پارسال، بیمه شدگان سلامت دو میلیون و ۲۰۰ هزار بار به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و ۳۲ هزار پرونده بستری تشکیل شد.

استاندار بوشهر هم در این نشست از مسئولان بیمه سلامت استان بر بهبود کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداختی‌های بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و گسترش خدمات درمانی مطلوب تاکید کرد.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه قدم‌های مهمی برای کاهش هزینه‌های درمانی مردم برداشته شده است گفت: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ک

با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی مراجعه‌ به بیمارستان‌ها ۲۵ درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.