مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: در ۲ روز گذشته حجم انبوهی از زوار از مرز‌های چهارگانه وارد کشور شدند.

بازگشت بیش از ۹۵ درصد از زائران به مرز‌های کشور/ جابجایی ۴۵ درصد زوار از طریق ناوگان اتوبوسرانیداریوش باقرجوان مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از زائران اربعینی از مرز‌های چهارگانه وارد کشور شده‌اند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری زائران شاهد کمترین بار ترافیک طی ۲ روز گذشته و در مرز‌های چهارگانه به ویژه مهران بوده‌ایم.

او با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۷ مهر از طریق بخش حمل و نقل عمومی برای اربعین جابه جا شده‌اند، گفت: بیش از ۴۵ درصد از این میزان از طریق ناوگان اتوبوسرانی جابه جا شده‌اند.

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بیشترین میزان بازیافت زائران در ۲ روز گذشت و طی تاریخ ۲۶ و ۲۷ مهر ماه بوده است، گفت: خوشبختانه حجم انبوهی از زائران در روز گذشته وارد کشور شده و تا چند روز آینده به صورت کامل تمامی زائران از مرز‌ها وارد کشور می‌شوند.
بیشتر بخوانید: پایین بودن راندمان خطوط ریلی در ایران / ۲ خطه کردن خطوط ریلی باید در اولویت دولت باشد

جوان با بیان اینکه زیرساخت‌های مرز‌های چذابه، مهران، خسروی و شملچه در این ایام به صورت کامل برای جابه جایی زائران آماده شده بود، افزود: در مرز مهران بیشترین میزان تردد ثبت شده امسال با بازگشایی مرز خسروی از حجم ترافیک در مرز مهران کاسته شده است.

او با اشاره به اینکه توزیع مناسب بازگشت زائران زمینه‌ساز اجرایی نشدن طرح شهر‌های معین در پایانه مرزی مهران شد، گفت: مدیریت زمان و همکاری زائران باعث شد که در ۲ روز گذشته کمترین ترافیک در مرز مهران رخ دهد بنابراین جا به جایی زائران از مرزها توسط شهرهای معین را متوقف کردیم. امسال این طرح در برخی از روز‌ها به صورت پایلوت و مانوری انجام شد تا در سال‌های آینده در صورت افزایش حجم ترافیک به مرحله اجرایی برسد.

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای توضیح داد: بیش از ۱۱ هزار ناوگان اتوبوسرانی برای جابه جایی زائران در این ایام در نظر گرفته شد و خوشبختانه هیچ کمبودی در تامین وسایل حمل و نقل عمومی جهت جابه جایی زائران نداشتیم.

جوان یادآور شد: امسال مدیریت زمان و همچنین همکاری طرف عراقی برای بازگشایی مرز خسروی باعث شد که طرح اربعین زودتر از زمان مقرر به نحو مطلوب اجرا شود.

انتهای پیام/
 

همکاری همتای عراق در بازگشایی مرز خسروی بسیار مطلوب بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار