چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران اول ابان ماه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

بارانی دبیر اجرایی همایش ملی باستان شناسی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:دبیرخانه دائمی همایش ملی باستان شناسی ایران از سال ۱۳۹۱ در دانشکده هنر بیرجند تاسیس شد ه است و تا کنون توانسته سه دوره همایش ملی بستان شناسی را با موفقیت برگزار کند.

او افزود: ۱۵۰ مقاله از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف باستان شناسی و علوم مرتبط از دانشگاه‌ها و موسسات و پژوهشکده‌های آموزشی سرار کشور به دبیر خانه ارسال شده است.

بارانی با اشاره به اینکه از تعداد مقاله های ارسال شده  100 مقاله مورد تایید قرار گرفته است عنوان کرد:  ۲۵ مقاله در این همایش به صورت سخنرانی و ۶۰ مقاله به صورت پوستر  و ۱۵ مقاله در کتابچه مقاله درج خواهد شد

دبیر اجرایی همایش ملی باستان شناسی ادامه داد: بعد از دریافت اصل مقالات توسط کمیته داوری  که بیش از ۱۸ شخصیت علمی به عنوان داور از مراکز مختلف علمی آموزشی و پژوهشی سراسر کشور انتخاب شده بودند این مقالات را داوری کردند.

او افزود : در کنار این همایش ۳ تا کارگاه آموزشی و همچنین یک سری سخنرانان مدعو که چهر ه‌ها شاخص باستان شناسی کشور هستند شرکت خواهند کرد.

بارانی  ادامه داد: برای برگزاری این همایش ۵۰ شخصیت علمی از مراکز آموزشی مختلف در بحث کمیته علمی همایش را با دانشگاه بیرجند همکاری کردند .

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.