رزاقی گفت: ارتباط با کشور‌های مختلف دنیا مانند سوئیس و هند، به منظور پیشبرد اهداف حوزه کشاورزی، توسعه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا رزاقی مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید کشور در نشست با مدیران عامل شرکت تعاونی‌های تولید استان سمنان  گفت: اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید کشور ارتباطات خود را با کشور‌های مختلف در زمینه واردات بذر کلزا از سایر کشورها، در زمینه کشت گلخانه‌ای با محققان کشور هند و تولید محصول با عملکرد بالا با کشور سوئیس، توسعه داده است.

او افزود: اتحادیه تعاونی تولید در سه بخش فنی و اجتماعی، توسعه و مالی و بازرگانی دارای برنامه راهبردی است تا براساس برنامه‌ریزی‌ها پیش رود.

رزاقی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت خوبی در زمینه تولید دارد، افزود: می‌توان برای فعال کردن این ظرفیت‌ها از مشارکت و همراهی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها استفاده کرد چرا که قوی بودن اتحادیه‌ها به پایداری هم کمک می‌کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کشور بیان کرد: تداوم فعالیت‌ها با حفظ انسجام و هم‌افزایی از طریق شبکه تعاون روستایی، موجب حل مشکلات می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان نیز در این نشست گفت: ۸۵ تا ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات زراعی و ۳۵ هزار هکتار باغ است، که به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی منجر می‌شود.

احسان عباسپور از اجرای طرح‌های فرآوری و صنایع تبدیلی نظیر راه اندازی سایت فرآوری پسته ری‌آباد و طرح کشاورزی قراردادی در استان سمنان خبر داد و افزود: طرح کشاورزی قراردادی از سال ۹۵ در استان آغاز شده و اکنون کشت ذرت علوفه‌ای در قالب این طرح اجرا شده و در مرحله برداشت است.

عباسپور یکی از مشکلات موجود بر سر راه شرکت تعاونی‌های تولید استان سمنان را کمبود منابع مالی بیان و خاطرنشان کرد: ضعف مالی تعاونی‌های تولید گاه باعث می‌شود نتوانند طرح‌های پیشنهادی خود را اجرا کنند.

او ابراز داشت: پنج تعاونی استان سمنان در زمینه آبیاری تحت فشار پیشرفت خوبی داشته‌اند و سه تعاونی هم به عنوان الگو انتخاب شده اند تا تمامی مراحل زنجیره تولید در آن شکل گیرد و در مدت سه سال به سطح تعاونی‌های پیشرفته و الگو برسند.

مدیران عامل شرکت تعاونی‌های تولید استان سمنان نیز در این نشست فرسودگی ادوات کشاورزی، کمبود منابع مالی و مشکل مصرف بهینه آب را از جمله مشکلات خود عنوان کردند و خواستار رفع مشکلات شدند.

استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد.

انتهای پیام/ح

تولید بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار