به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری، از تردد روزانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
او گفت: در حال حاضر، ۳۰۰ هزار کیلومتر مسیر آسفالته در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۳۰۰ کیلومتر آن را بزرگراهها تشکیل داده اند.
جمشیدی ادامه داد: همچنین روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از فلات مرکزی ایران از مسیر چهارمحال و بختیاری به بنادر جنوبی کشور حمل میشود.
او اضافه کرد: با حفر تونل کره بس که تاکنون ۷۰۰ متر حفاری و ۴۰۰ متر آن لاینیگ شده است، تونل الغدیر با عمر ۵۰ سال و شیب زیاد گردنه الغدیر با زاویه ۱۵ درجه از مسیر شهرکرد به بنادر جنوبی کشور حذف میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری افزود: این مسیر از شهرکرد به بروجن و خانمیرزا میرسد و و از این شهرستان بیشتر بار و مسافر راهی استان خوزستان و در نهایت بنادر جنوبی کشور میشود و با چهارخطه شدن مسیر خانمیرزا به پل قره و کهگیلویه و بویراحمد، در آینده نزدیک ترافیک مسیر چهارمحال و بختیاری به خوزستان کاهش مییابد و بار و مسافر از دو مسیر چهارمحال و بختیاری به خوزستان و به کهگیلویه و بویراحمد راهی بنادر جنوبی کشور میشود.
به گفته جمشیدی، برای توسعه مسیر دو خطه آلونی به یاسوج به طول ۵۵ کیلومتر، یک هزار میلیارد ريال اعتبار تخصیص یافته است و آبان ماه امسال عملیات اجرایی هشت کیلومتر نخست این مسیر آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/خ