دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان امور مالیاتی باید در خصوص نحوه و میزان رقم مالیات پزشکان با سازمان نظام پزشکی به تعامل برسد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان دکتر محسن مصلحی دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: ابلاغیه سازمان امور مالیاتی مبنی بر نصب کارتخوان یا پایانه فروشگاهی از سوی پزشکان با در نظر گرفتن شروطی که در آن لحاظ شده دارای جنبه‌های قابل تامل حقوقی و قانونی است.
 
او اضافه کرد: الزام به اتصال دستگاه کارتخوان به سامانه مالیاتی، تعیین ضرب الاجل و لحاظ کردن جریمه برای کسانی که تا تاریخ مدنظر اقدام به نصب کارتخوان نکنند، از جمله موضوعاتی است که جامعه پزشکی نسبت به آن گلایه‌مند است.

به اعتقاد مصلحی، پرداختن به موضوع ثبت کارت‌خوان توسط پزشکان یک بحث انحرافی است، چراکه این قانون در خصوص سایر صنوف هم باید پیاده شود.
 
او تاکید کرد: نکته‌ای که از سوی برخی رسانه‌ها به جامعه القا می‌شود عدم ثبت دستگاه کارت‌خوان در سامانه امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان است در حالیکه جامعه در مورد نحوه و میزان مالیات پرداختی پزشکان دغدغه‌مند نیست؛ لذا اینکه با انحراف افکار عمومی، موضوع کارتخوان را به مطالبه عمومی جامعه سوق دهیم در واقع نوعی قلب واقعیت است.

مصلحی با اشاره به دغدغه جامعه پزشکی در این خصوص اضافه کرد: در خصوص مالیات پزشکان نیز چند نکته مهم وجود دارد. متاسفانه درصد افزایش مالیات، تناسبی با درصد افزایش تعرفه‌ها ندارد و میزان مالیات همواره بر اساس درآمد‌های بالای برخی گروه‌های خاص جامعه پزشکی تعیین می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که همان دولتی که تعیین کننده میزان مالیات است، همان نیز میزان تعرفه‌های پزشکی را مشخص می‌کند، در حالی که در هیچ صنفی این نوع دخالت در یک صنف خاص مشاهده نمی‌شود.

به گفته دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور، جامعه پزشکی با نصب کارت‌خوان مشکلی ندارد؛ اما صحبت این است که چرا به شکل مبهم بحث سامانه یا صندوق فروش که سنخیتی با کار پزشکی و خدماتی ندارد با یک جوسازی علیه جامعه پزشکی اجباری می‌شود.

محسن مصلحی ادامه داد: به‌هرحال سازمان امور مالیاتی ادعای شفافیت مالیاتی می‌کند و البته حرف درستی است، اما حق جامعه پزشکی و تمام اقشار جامعه است که ادارات مالیاتی نیز شفافیت داشته باشند. وی با اشاره به مشکلاتی که اخیرا در حوزه مالیاتی برای جامعه پزشکی ایجاد شده است، بیان کرد: اگر طبق قانون، نصب دستگاه کارتخوان، اجباری شده باید با رعایت شأن و جایگاه هر حرفه این مسئله پیگیری شود و طبق گفته مقام معظم رهبری مشکلات به سطح جامعه و رسانه‌ها کشانده نشده و در سطح مسئولان و با نقطه نظرات کارشناسی مرتفع شود.

مصلحی ادامه داد: قانون باید برای همه اجرا شود و تعیین ضرب الاجل صرفا برای پزشکان جای تعجب دارد. چطور جامعه پزشکی که ماهیت شغلش با خرید و فروش و بنگاه اقتصادی قابل مقایسه نیست، برای انجام آن تحت فشار قرار گرفته است.

او با تاکید بر این که جامعه پزشکی برای رفاه حال بیماران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند؛ افزود: استفاده از کارت‌خوان چه قبل از اینکه قانون شود و چه اکنون، موضوع شفافی بوده و تمام اصناف ازجمله جامعه پزشکی باید این قانون را در راستای رضایت مشتری اجرا کنند؛ بنابراین اگر معدود افرادی آن را رعایت نمی‌کردند، اکنون قانون تکلیف کرده است.

مصلحی، در پایان تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای شفاف سازی می‌بایست میزان درآمد مالیاتی محقق شده صنوف مختلف با میزان پیش بینی شده را اعلام نماید تا مشخص شود جامعه پزشکی تا چه اندازه به قوانین پایبند بوده است.
 
انتهای پیام/ی
 

استفاده از کارت‌خوان ، موضوع شفافی است که تمام اصناف ازجمله جامعه پزشکی باید آنرا اجرا کنند

 
برچسب ها: علوم پزشکی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار