رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان از دستگیری متخلف کشتار وحوش با طعمه‌های مسموم به همت نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بازیار رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر کشتار دسته جمعی وحوش در زمین‌های روستای شهید آباد شهرستان بیضا، ماموران اجرایی این اداره به منطقه اعزام و مشاهده کردند که یکی از کشاورزان منطقه اقدام به طعمه گذاری و کشتار وحوش کرده است.

او ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته از اطراف زمین، لاشه یک قلاده گراز وحشی، ۳ قلاده روباه و ۳ قلاده شغال وحشی مشاهده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان افزود: آمار لاشه‌های ذکر شده صرفا در اطراف زمین کشاورزی و در زمان بازدید بوده که با توجه به اثر تدریجی سم بر وحوش و پرندگان، قطعا تعداد تلفات در فواصل بیشتر و زمین‌ها و کوه‌های اطراف دور از انتظار نیست.

بازیار اظهار کرد: اداره محیط زیست شهرستان سپیدان با تنظیم صورتجلسه متخلفان را به مراجع قضائی به منظور صدور حکم معرفی کردند.

مبلغ جریمه بابت ضرر و زیان وارده به حیات وحش، ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که در صورت تایید مقامات قضایی، متخلفان باید پرداخت کنند.

انتهای پیام/چ

بازداشت متخلف شکار وحوش در  استان فارس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار