دولت قصد دارد با تغییر رویه بودجه ریزی، بودجه سال ۹۹ را با تفاوت‌های قابل تاملی به نمایش بگذارد، اما گویا این نمایش کمی زودتر مشمول پیش نمایش برآورد افزایش حقوق کارکنان دولت شده است که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

سایه بودجه چقدر برای کارمندان و کارگران امن است؟/ افزایش حقوق با نرخ تورم هم خوانی نداردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, بودجه بندی یا همان آینده نگری برای مدیریت درآمد و هزینه ها از سوی پایین ترین  قشر جامعه یعنی خانواده ها آغاز شده و تا سطوح بالاتری نظیر دولت ها معنی پیدا می کند. منابع مالی که حاصل دسترنج یک سال افراد است برای تهیه ملزومات طبقه بندی و سر جای خود صرف می شود.

بودجه کشورها ردیف های مهمی در قلب خود جای می دهند که یکی از این موارد مهم, حقوق پرداختی به کارکنان ادارات دولتی است؛ اداراتی که متاسفانه ظاهری متمول و چهره آن ها معقول  به نظر می رسد اما در طول سال های مختلف علاوه بر افزایش حقوق شاهد تعدیل نیرو نیز بوده اند.

 با روند افزایش نرخ تورم، در شرایط عادی یعنی سال های ۹۳ تا ۹۶ دولت همگام با نرخ تورم حقوق کارکنان را افزایش داده است، یعنی در سال ۹۳ که نرخ تورم ۱۵.۶ درصد اعلام شد دولت با پیش بینی ها میزان افزایش حقوق را برای کارکنان ۱۸ تا ۲۰ درصد عنوان کرد. همچنین در سال ۹۴ با نرخ تورم ۹ درصد رقم افزایش حقوق ۱۴ درصد عنوان شد و در سال ۹۵ با نرخ تورم   ۹.۶ درصد ۱۲ درصد تعیین شد.

البته باید گفت میزان افزایش حقوق کارکنان در سال گذشته تعیین و نرخ تورم در همان سال محاسبه می شود اما این بین میزان آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور نیز بسیار مهم است.

 سال ۹۷ با آن که دولت از بد عهدی ایالات متحده نسبت به اعمال تحمیلی تحریم ها مطلع بود بازهم به نوعی سال شوک اقتصادی نام گرفت و سازمان برنامه و بودجه کشور در قبال نرخ تورم ۳۰ درصدی, تنها توان افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق را داشت. 

تحریم ها ادامه دارد و این روند نیز دیگر با تجربه سال ۹۷ شگفت انگیز نیست اما خبرهای تازه بیانگر این است که حقوق کارکنان دولت سال آینده ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت این درحالیست که همچنان ضربه تورم سال ۹۷ دامنگیر بسیاری از خانوارها از جمله کارکنان دولتی و بازنشستگان کشوری نیز هست.

طبق پیش بینی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده مبلغ عیدی کارکنان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افزایش حقوق آن‌ها به طور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود. اما آیا این میزان افزایش حقوق کفاف تورم تجربه شده در سال ۹۸ را می دهد؟



نرخ رشد حقوق و دستمزد باید مطابق تورم میانه سال گذشته باشد

بهزاد مهدیان, اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این باره می گوید: نحوه محاسبه افزایش حقوق کارکنان دولت بر مبنای افزایش تورم در سال گذشته محاسبه می شود. یعنی اگر در سال ۹۷ نرخ تورم ۳۰ درصد گزارش می شود حقوق باید متناسب با آن یعنی نهایت تا سقف ۲۵ درصد رشد داشته باشد.

او افزود: دولت امسال بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای حقوق کارکنان در سال تخصیص داد که بنا به گفته ریاست سازمان برنامه  و بودجه این رقم قطعی و تامین شده است. چرا که نمی  تواند یک روز در پرداخت حقوق تاخیر بیاندازد. اما جای سوال اینجاست که چرا با اینکه سال ۹۸  نرخ افزیش حقوق ۳۰ درصد بود این طرخ در فروردین این سال دست و پا شکسته به برخی از نهادها پرداخت شد؟ این افزایش با تلاطم نیز در ماه های دیگر برای بازنشستگان تعبیه شد!

این استاد دانشگاه معتقد است: باید در افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده مجلس شورای اسلامی دست به کار شود چرا که این رقم قابل قبول نیست و لزوما نام کارمندی نشانه مرفه بودن نیست. برخی از کارمندان دولت حتی میزان حقوق دریافتی یک میلیون تومان نیز دارند.

مهدیان گفت: همانطور که رهبر انقلاب هم تاکید داشتند که مسئولان به فکرمعیشت کارکنان و حتی کارگران خود باشند.

 فردی که ۲ میلیون و فردی که ۷ میلیون تومان حقوق می گیرد ۱۵ درصد اقزایش حقوق خواهد داشت!

قاسمی, یکی از کارمندان بخش اداره پست تهران است که در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  می گوید: سال گذشته رقم دریافتی من بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است اما متاسفانه با افزایش قیمت اقلام اساسی و شعبده بازی برخی فروشندگان در بازار این رقم به پایان ماه نیز نمی رسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در مخارج خود مدیریت ندارید یا حقوق ودستمزد شما معقول نیست؟ بیان کرد: شاید درصدی از کسری درآمد در ماه به بی برنامگی بازگردد اما نرخ تورم نوسانی در ماه ها این امر را رد می کند چرا که قیمت ها با افزایش نوسانی, قدرت تحلیل سرپرست خانواده برای برنامه ریزی را می گیرد. در نتیجه محاسبات اقتصادی هم بیانگر این است که افزایش حقوق ها منصفانه نیست.

این کارمند تاکید کرد: دولت در لیست برنامه و بودجه افزایش ۱۵ درصدی برای کارمندان را در نظر می گیرد و تاکید دارد این روش پلکانی است در صورتی که چنین نیست و  کسی که ۲ میلیون حقوق می گیرد هم همزمان با فردی که ۷ میلیون تومان حقوق می گیرد ۱۵ درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

حال با این تفاسیر مهم ترین نکته ای که نظر بسیاری از کارشناسان را جلب می کند, آچار به دست شدن سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح ساختار بودجه است البته این امر به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تصحیح بودجه بر مبنای خروج از اقتصاد نفتی نیز باز می گردد. آیا خروج بودجه بندی از نفت منجر به کاهش درصد افزایش حقوق کارکنان دولت شده است؟

با کاهش سهم نفت از بودجه، منابع سازمان یا نهادی نباید کسر شود

حمید پور محمدی, معاون اقتصادی سازمان برنامه وبودجه کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با  اشاره به اینکه بودجه سال آینده در تلاش برای مدیریت منابع و درآمدهاست, اظهار کرد: یکی از آسیب هایی که به اقتصاد وارد است وابستگی بودجه دولت ها به نفت است. اما قرار نیست با کاهش سهم نفت از بودجه منابع سازمان یا نهادی کسر شود چرا که ما به دنبال عملکرد صحیح دستگاه ها و اصابت منابع مورد نظر به جامعه هدف هستیم.

او ادامه داد: زمانی که قیمت نفت نوسان پیدا می کند یا در شرایط فعلی مانند تحریم قرار می گیریم این نگرانی به دستگاه ها نیز القا می شود که حال باید چطور مخارج خود را تامین کنند و در نهایت دستگاه ها تنها با پول پر قدرت توان جبران کسری بودجه را خواهند داشت. با تزریق پول پر قدرت به پایه پولی کشور تورم گسترده ای ایجاد می شود که بر تمام اقتصاد  از جمله کاهش قدرت خرید مردم تاثیر گذار خواهد بود.

پور محمدی  در پاسخ به این سوال که نقش صندوق توسعه ملی در  بودجه بندی امسال چگونه خواهد بود؟ گفت:  یکی از اهداف اصلی اصلاحات ساختار بودجه این است که رابطه مستقیم بودجه با نفت را قطع کند. سرلوحه تمام دستگاه های کشور برای کاهش وابستگی درآمدهایشان به نفت ابلاغیه مقام معظم رهبری است. هیچکدام از برنامه های سازمان برنامه وبودجه کشور در سال های  متوالی قصدی برای ضربه زدن به قانون اساسی و برنامه ششم توسعه را ندارد.

او بیان کرد: اصلاح ساختاری بودجه از ۲ مسیر پیش می رود. یکی از این مسیرها اصلاحات کلانی است که از ۴ حوزه در حال پیگیری است. اواین قدم درآمدزایی پایدار با ۳ بسته پیشنهادی به تصویب سران ۳ قوه رسید.در این بسته ها به مسایلی از قبیل بررسی حامل های انرژی و نفت, نظام مالیاتی و مولدسازی دارایی های دولت پرداخته شده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در مسیر دوم اصلاحات کلان بودجه, اصلاح  و کاهش هزینه ها و روابط نهادی است. که این موضوع در سر فصل های مختلف در دستور کار جلسات سران قرار گرفته است. 

 او تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور  در بودجه بندی به نهاد ها بیشترین تمرکز را داشته است. در برخی موارد دستگاه ها برای رفع نیازها و یا برخی اقدامات مد نظر خود بدون هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام به دادن تضامین و تعهدات خارج از برنامه می کردند. که همین امر دولت را بدهکارتر می کرد. هنوز مشخص نیست این دستگاه ها برای چه امری این رویه را انجام می دادند.

پور محمدی گفت: برای جلوگیری از بدهکار شدن دولت,  نهادها را ملزم کردیم تا در صورتی که نیاز به ارایه تعهد یا تضامین دارند قبل از هرکاری آن را با سازمان  و برنامه بودجه در میان بگذارند و آن را به صورت کتبی به ثبت برساند. چرا که این روند بر منابع مالی سال آینده آن سازمان تاثیر کذاز خواهد بود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: چرا که بدهی دولت ارکان های مختلف بودجه را که شامل درآمدها و هزینه هاست به خطر می اندازد.  بر همین اساس نظام هزینه کرد دولت تا حدودی با برنامه ریزی درست ۲ سالانه جلو خواهد رفت.

او افزود: عامل دیگری که در ساختار بودجه مورد اصلاح قرار گرفت تعبیه نظام جامع مدیریت مالی کشور بود. این سامانه منابع مالی تخصیص یافته از سازمان برنامه و بودجه را به طور دقیق دنبال می کند تا مطمئن شود این منابع به دست مقصود رسیده است حال این فرد یک کارمند حقوق بگیر  باشد یا پیمانکار.

ممانعت از رسوب منابع مالی در دستگاه ها 

وی معتقد است: باید از رسوب منابع مالی در برخی دستگاه ها جلوگیری شود تا هم افراد به منابع مالی مورد نیاز خود دست پیدا کنند و هم این رسوب منجر به بروز فساد مالی و رانت در دستگاه ها نشود. این ۲ اصول اصلاحی در تمام رویه های بودجه بندی تاثیر گذار است. ساختار بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ شکل گرفته و  در زمان مقرر وارد مجلس می شود.

شاید این گزارش کفاف بررسی معضلات کارکنان دولتی کم درآمد که پایه حقوقی زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دارند را نداشته باشد اما باید گفت مجلس و دولت با گذر پیاپی از راهروهای بهرستان هنوز نتوانسته اند نظام هدفمندی مانند کشورهای پیشرفته برای افزایش پایه نرخ حقوق کارکنان تعبیه کنند و سالیانه در انتظار نرخ تورم برای افزایش حقوق ها هستند. البته نا گفته نماند که سال گذشته دولت در قبال سردرگمی افزایش حقوق ها در اثر تورم بی سابقه رو به توزیع بسته حمایتی آورد که آن نیز تا حدودی موفق و قابل لمس در معیشت مردم از جمله کارکنان و بازنشستگان کشوری نبود!

بنابراین انتظار می رود این بار مجلس دستی  بر قلم برده و میزان افزایش حقوق کارکنان را که امسال  در تنگنای ۴۰۰ هزار تومان و ۲۰ درصد مانده بود را یکبار برای همیشه رفع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مسئولین ما از رئیس جمهور گرفته تا معاون وزیر نماینده همه زندگی لالکچری دارند و حقوقهای لاکچری می گیرن و کسی دلش به حال کارمندو بازنشیته و یا کارگر بدبخت نمی سوزد خودشان در رفاه کامل می باشند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته لشگری
۰۳:۰۹ ۱۶ دی ۱۳۹۸
بنده اگه 100درصدم حقوقم رو اضافه کنند ؛ باز هم قدرت خرید سال گذشته را ندارم !!! 90%بازنشستگان زیر 3میلیون حقوق میگیرند!!!؟؟؟ خط فقر به 9میلیون تومن رسیده در تهران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
منه کارمند اگه حقوقم 100درصد هم افزایش پیدا کنه باز قدرت خرید سال گذشته رو ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مسئولین ما همان مرفه ان بی درد هستند که حقوق نجومی می گیرند ولی قشر بازنشسته را درک نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
بااین تورم حقوق منصفانه ومیانگین برای کارگر باید همانند اروپا حداقل3500یورو معادل44میلیون تومن باشد، نمیشه که دولت همه کالاها رو ده هابرابر قیمت اروپا به مردم بفروشه اون وقت حقوق کارگر رو ده ها برابر کمتر از اروپا پرداخت کنه واین درصورتی هست که خیلی ازکشورها حتی کشورهای همسایه دراین چهل سال تقزیبا تورمشون صفر بوده وحقوقشون افزایش داشته،اقا تورم و حقوقهاوامکانات روبرگردونید به سال 57،ملت از خیر پیشرفت گذشتن
Iran (Islamic Republic of)
هومن اسلامی
۱۸:۵۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
حقوق کارمندان و کارگران باید بر اساس نرخ تورم باشه لااقل طبق آمار خودتون تورم ۳۶ درصد باید افزایش حقوق هم همانقدر باشه ضمن اینکه حقوق کارکنان تحصیلکرده باید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
راست میگید 15/ در صد اضافه میکنید بیمه و کسورات کم نکنید تا ی مبلغ ناچیزی باشه نه بعنوان مثال 500تومن اضافه میشه 250تومن بیمه و بازنشستگی میره.اگر کارتوکارتون درسته به ارگانهای دولتی ابلاغ کنید که کسورات کم نکنند
-
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
با درامد وزارت بهداشت ميشه راحت يه مملكت رو اداره كرد در حالي كه يك پزشك متخصص تو يك شهر دور افتاده سالانه نزديك به يك ميلارد تومان درامد داره اين كجا عدالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
هر چیز آستانه تحملی دا ره
قبل از اینکه یه دیگ بخار بترکه باید شرایط را تغییر بدیم مسئولین ما همیشه در خواب غفلت به سر میبرن با صدای ترکیدن دیگ تحمل مردم از خواب میپرن و با هزینه چند برابری و ریسک بالا دنبال جمع کردن خسارات و آسیبهایی هستند که قبلش با قدری انصاف و منطق به سادگی قابل حل بوده اند البته اونم اگه نوشداروی بعد مرگ سهراب نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مردم با زندگی اسفباری که دارندو باسیلی صورت خودراسرخ نگه می دارندبسیاری ازخانواده هاهستندکه با ماهیانه زیر دومیلیون تومان دارند با زجرگذران زندگی می کنند تکلیف مردم ایران چیست تاکی این سناریو ادامه خواهدداشت؟
Iran (Islamic Republic of)
بهبهان
۲۰:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خداوکیلی من دیروز حقوق گرفتم فقط ۶۰۰ تومان دیگر دارم
فرزند دانشجو قسط بانک بیمه ماشین وچندکیلو سیب زمینی
پیاز وگوجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
معلمهای لیسانس با هفته ای ۲۴ ساعت کار و ان همه تعطیلی در طول سال از ۳۶۵ روز فقط ۷۶ روز کار میکنند مابقی تعطیلند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سال ۸۸ قیمت پسته کیلیویی ۸۲۰۰ تومن بود من ۶۳۰ هزار تومن حقوق میگرفتم هنوز هم فیش حقوقی هام رو دارم ینی با کل حقوقم ۷۶ کیلو پسته میتونستم در یک ماه بخرم سال ۹۸ من با کل حقوقم میتونم ۲۳ کیلو پسته بخرم اون سال ها من همیشه پسته توی داشبورد ماشینم داشتم و کف پاییم همیشه پر پوست پسته بود بادش بخیر
برای این عید که رد شد پسته که هیچ ؛ تخمه هم نخریدم از عید سال ۹۷ تا الان پسته نخریدیم اونوقت من موندم چجوری وبا چه رویی هر سال نرخ تورم رو ۱۵ یا ۱۸ درصد اعلام میکنن زمان سلطان محمود احمدی نژاد که سال میگفت تورم ۹ درصده اگه درست میخواستن افزایش حقوق بدن الان من باید حداقل ۹ تومن حقوق میگرفتم که با سال ۸۸ یر به یر میشدم ولی دارم ۲/۸۰۰ میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
طبق تورم امسال که تورمی 100درصدی است باید حداقل 50درصد به حقوق کسانی که زیر 3میلیون میگیرن نه به اونی که حقوق بالای 7تومن میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
این مقدارافزایش حقوق فقط جوابگوی درصد کمی از تورم هست؟!؟! دولت به جای افزایش حقوق !! همه ی قیمتها ودلار وطلا را به سه سال پیش برسونه وثابت نگه داره!!! این کارآسونترازافزایش حقوقهاست
Iran (Islamic Republic of)
وحىد
۱۸:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مشکل اصلى آقای نوبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
دولت دم از عدالت میزنه ولی می بینیم خودش ناعادلانه تصمیم میگیره وای به حال مردم عادی .....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
افزایش حقوق سالیانه بیش از ۱۵٪، مخرب است.
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۲۲:۲۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
سالی 15 درصد کم کنید حقوق ها روکه متحول بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چیزی که متاسفانه شفاف نیست پرداخت حقوق و دستمزد هستش و هیچ طرح جامعی در آیین مورد وجود نداره و مهمترین قیمت بودجه کشور صرف ارگان های دولتی میشه که تحت عنوان شرکت اداره می شن مٹل شرکت نفت و تامین اجتماعی و یا پرداختی پزشکان .دومین نکته رعایت استاندارد جهانی پرداخت دستمزد همان یک به هفت هستش در این روش میزان پرداخت بیشترین دستمزد نباید بالاتر از هفت برابر کمترین دستمزد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
واقعا اینطوره
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۶:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مدارک کیلیویی باعث شده تا یک عده درک نکنند وقتی یک نفر ماهی 2 میلیون حقوق میگیره با کسی که ماهی 20 میلیون حقوق میگیره در فشار اقتصادی که به مردم وارد میشه برابرند.4 میلیون افزایش حقوق این یکی کجا و 400 هزارتومان اون یکی کجا. حقوق 2 میلیونی برای خیلی از بازنشسته ها حتی پول داروشون هم نمیشه. پایان نامه هایی که گره از مشکلات بازنمی کنند همینه. بابالارفتن مدرک انتظار حقوق چند برابری دارند. مدرک بالا یعنی کارایی بالاتر آیا واقعا اینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ببخشید اشتباهی نظر مخالف شد. صد در صد بانظر شما موافقم.اون همه درس خواندن ما وشب بیداری هامون برای گرفتن یک نمره قبولی کجا و درطول سه یا چهار دوره کوتاه مدت مدرک لیسانس و فوق لیسانس ودکتری مدیریت گرفتن بعضی مسوولین برای گرفتن حقوق بیشتر یاپست بالاتر کجا.نتیجه اش شکاف شدید طبقاتی بین حتی افراد دریک شغل معین میشود .یعنی افراد نالایق درراس کاری که تخصص ندارند قرار گرفته اند وسرنوشت میلیونها نفر راتعیین میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مدیرای دولتی فقط نجومی میگیرن فکر میکنی میخوان مشکل ما رو حل کنن
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۶:۰۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با وجود تورم اعلام شده 35 درصدی و تورم واقعی 100 درصدی ؛ اعلام افزایش حقوق 15 درصدی ، انهم برای 6 ماه دیگر ، مسخره کردن حقوق بگیران و زمینه ساز تورم بیشتر است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چقدر این مطالب نوشته شده جالب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خداوندانشالاه ریشه ظلم رابخشکاند وکسانیکه درحق کارگروکارمندظلم میکنندراهرچه زودترنیست ونابود بفرماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آمین
Germany
ناشناس
۱۵:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
من برادر شهید هستم حقوقها اصلا تناسب ندارد یکی با یک کار 5 تومن بگیره یکی با همون کار کمتر از نصف اون
قراردادی و شرکتی و رسمی و پیمانی هم چرنده فقط موجب تضییع حقوق کارمندان و کارگران می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
افزیش حقوق حداقل باید براساس سوابق خدمت ومدرک و باشه؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۵:۲۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
فقط کارمندای شرکت نفت در رفاه کامل هستن اضافه بر حقوق های نجومی سالی چند بار پاداش چند میلیونی یه کارت نفت دارن جدا گونه هست آیا این انصاف هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مگردولت کارش آسان شدن زندگی مردم نبست؟!؟! درایران که دولت عکس این وظیفه راانجام داده؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
این سایه بان امن نیست؟؟!! درواقع افزایش حقوق سالانه ، جبران اندکی از افزایش قیمتهاست؟؟!؟!
Australia
ناشناس
۱۵:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
تورم با اینکه بالای ۲۰۰درصد هست ولی جنابعالی گفتید ۴۳ درصد.خب همان ۴۳درصد را قبول میکنیم ولی با افزایش حقوق ۱۵ درصدی کارمند باید ۲۷ درصد بقیه را از کجا بیاره تا زندگیش را بچرخاند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با این افزایش های قطره چکانی و لاک پشتی ما حقوق بگیرها همیشه زیر خط فقر هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
دمسئولان این افزایش را با توجه به در امدهای دریافتی خودشان تنظیم می کنند نه برای مردم و مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
کاشکی من هم کارمند دولت بودم با هر حقوقی. هر سال حقوقشان اضافه م
یشه.همیشه ناشکر هم هستن.ذره ای هم به فکر این جوانهای بیکار با شغلهای بدر نخور باشید
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
واقعا درست گفتی آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
پارسال حقوقمان دوونیم سکه می شد ولی امسال نیم سکه می شود هرروز فقیرتر می شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ریاضیت خیلی ضعیفه پارسال سکه ۵ تومن هم رفت الان ۴ تومنه ینی شما پارسال ۱۲/۵ حقوق میگرفتی امسال ۲ تومن میگیری؟
اگه منظورت قیمت سکه قبل از سال ۹۶ اون موقع که ۱۵۰۰ بودِ بازم جور نمیاد ینی اون موقع ۷ میلیون حقوق میگرفتی الان ۲ تومن میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
درضمن پدربنده درزمان جنگ فرمانده گردان تانک لشکر۱۶زرهی ارتش بوده واقعادراین شرایط تحریم انصاف داشته باشیدوقانع باشیدتقریبادر۳۰سال خدمت نقشه کشوردورزدیم وزندگی کردیم ولی بازم بنده تاحالاازاین پدرجانباز،شکایت ندیدم اونوقت معلم عزیزتقریبانصف سال تعطیل هستندهرروزاعتراض وتحصن بی مورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
وبازنشستگان فرهنگی نصف یک معلم حقوق میگیرد.همسان سازی حقوق ها دراین دولت فقططططططط شعار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سایه بودجه برای کارگران اصلا امن نیست . سایه بودجه برای کارمندان سوگلی امن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
هنوزدراکثرارگانها قانون سال گذشته اجرا نشده چه رسدبه سال آینده باتورم سیصددرصد حقوق ده درصد واقعا منصفانه است دیگر بهتر ازاین نمیشود بابا بفهمید تورم کشورما سیصد درصد است خدایا بدادبرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خواهشامعلم به حق خودشون قانع باشن سه ماه تابستان که تعطیل هستیدعیدکه ماشاالله ازیک هفته مونده به عیدبازم تعطیل هستیدبرف میادتعطیل هواآلوده تعطیل اونوقت پدربنده بادرجه سرهنگی و۶۰ماه متطقه جنگی با۴۰درصدجانبازی تقریباعین شمامعلم دریافتی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با معلما چکار داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
تازه تر ازان بارتبه بندی هم حقوق هاشون خیلی بیشتر میشه وهم تفلوت سطح حقوقی با بازنشیته های فرهنگی خیلی بیشتر میشه . خدا به دادما بازنشستگان برسد.همسان یازی هم برای مااجرا نمی شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام ای کاش شماهم معلم می بودید اون وقت نظرتان عوض می شد. کمی انصاف داشته باشید. تعطیلی زیاده وقتی پول نداری به چه دردت می خوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خدایاماکارگرای بدبخت چه جوری بااین شرایط کناربیایم خودت به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
عبود عزی
۱۴:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
من دوشغله کارمیکنم هنوزم کم میارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با این رویه اضافه شدن حقوق ها باید هر چه بیشتر منتظر در سیستم های اداری باشیم چون حقوق ها برابر تورم در نظر گرفته نمی شود کارمند بیچاره چطوری با زن و بچه بفهمونه که ۱/۲۰۰ چطور میشه عید را گذراند البته که دولتی های ما خرید نمیرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بودجه در دست دولت بدون ایجاد ارزش افزوده بشکل حقوق توزیع می شود و مردم عادی با تورم . گرانی مکافات آن را می کشند
حجم دولت و هرینه آن هر روز بیشتر
کارائی و تولید و ارزش افزوده و ارزش پول ملی هر روز کمتر
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خیلی ببخشید همین مردم عادی پدر قشر کارمند رو درآوردند، از روزی که بحث بودجه پیش میاد تا در سال بعد اجرا بشه، کسبه ها در تمام صنف ها فورا دوبرابر افزایش حقوق پیشنهادی، اجناس را گران میکنند، بعد از گذشت ۶ ماه از سال جدید تازه احکام جدید حقوق کارمندها به اجرا در میاد، من خودم کارمندم واحدی را که پارسال با متری ۳ میلیون میتونستم بخرم رو الان با ۷ میلیونم نمیتونم اونوقت چقدر حقوقم افزایش داشته ۱ میلیون، بخدا این درست نیست که بدون دانش قشر کارمندان را زیر سوال ببیریم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
به غیر از کم بودن حقوق ها متاسفانه در پرداخت حقوق ها کاملا بی عدالتی موج میزنه به طوری که همه میدانند که وزارت نفت و نیرو و دارایی حقوق بسیار بالاتری به کارکنانشون میدن که این عین بی عدالتیه.مگه همه برای یک دولت کار نمیکنیم چرا باید اینجوری باشه.اگه تفاوتی هم هست باید در حد 10 تابیست در صد باشه نه اینکه چندین برابر ما تو وزارت خونه آموزش و پرورش یا جهاد کشاورزی حقوق دریافت کنن
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
یک جوری برنامه ریزی میکنند که انگار دنیا رو سر کارمندها می‌چرخه مخصوصا کارکنان نفتی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
از همه مظلوم تر و بی صدا تر پرسنل ارتش هستن حقوقشون طبق قانون باید ۲۰ درصد بیشتر از همه اورگان ها باشه ولی در عمل کمترین حقوق رو دارن .مخصوصا کسایی که در جنوب و مناطق مرزی خدمت میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
دولت همه بار تحریمها رو گذاشته رو دوش حقوقبگیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اکثر جوونها وبیکاران وبسیاری ازافراد شغل ازاد که توانایی پرداخت اجاره مغازه هاشون راهم ندارند وورشکسته میشوند ...را کسی نمیبیند بازهم خوش به حال قشر حقوق بگیر کارمند دولت ..حداقل دولت به فکرشون هست .بقیه مردم بجز عده ای سرمایه دار ودکتر ودندان پزشک .،بقیه واقعا دررنج مضاعف هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
طبقه مدیرا رو فراموش کردی
قشر مدیرای بی خاصیت نجومی بگیر
من یکی دیگه هیچ امیدی به اصلاح وضعیت جامعه مون ندارم چون باید مدیرا اصلاحش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
مدیران دولتی که جزء مردم نیستند اونا حسابشون جدا ست .ازما بهترون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام.نخست وزیرلبنان ۵۰درصدحقوق وزیران ودیگردولتمردان را کم کردتابه سودافراد کم درامداستفاده شود
.چراشماازاین کارهانمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
۹۹ درصد بودجه حقوق رو به یک درصد مدیرا میدن و یک درصد بودجه رو به ۹۹ درصد کارمندا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بازنشستگان اموزش پرورش رادریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چراهمسان سازی نمیشور ؟چرابازنشستگان اموزش وپرورش دروزارت خانه خودشان که همان اموزش وپرورش هست قرار نمیگیرند تایک سری افزایش ها که برای شاغلین اعمال میشود شامل انها هم بشود؟چرابازنشسته ای که سی واندی سال دردولت خدمت کرده وحق بازنشستگی داده با مستمری بگیران دریک وزرات خانه با یک نگاه دیده میشوند وانهارادرمقایسه بامستمری بگیران دروضع مطلوب میبینند؟اصلا چراباید بازنشسته اموزش وپرورش در وزارت کار وامور احتماعی قرار داشته باشد؟وزیر کار چه میداند توقع یک بازنشسته درمقابل پرداخت سالها حق بازنشستگی اکنون از وزارت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
حقوق که یه کارگر بیچاره میگیره فقط برای زنده موندن هستش اونم تواین جامعه که مسولینش تو خونه های کوچیک وبا ماشین های بی کیفیت زندگی میکنن..!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اینا دیگه همش حرفه ....

---------------------------
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
کسانی که بیکار هستن و اصلا حقوقی نمیگیرن چه کاری باید بکنند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با سلام . برای من سوال است که چرا اینقدر بحث در مورد حقوق کارمندان می شود در مورد حقوق کارگران نمی شود . کارگری که رو ز تعطیل سر کار هست . عید سر کار هست . اگر شیفت باشد شب کاری دارد . با حقوق های ناچیز . ولی ما در فامیل هر کس کارمند دولت داریم وضع مالی بسیار خوبی دارد و جالب است دائم بحث حقوق کم می کنند . روزهای تعطیل کلا خونه هستند و صبح هم 8 میرن سرکار تا ساعت 2 بعد از ظهر . به داد کارگران برسید فکر نمی کنم کارمندان مشکلی داشته باشند .
Germany
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
احسنت
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
برخی کارمندان دولت افراد بی استعدادی هستند و هیچگونه هنر و مهارتی ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
واقعا.گویی گروهی ازمردم این مملکت مثل کارگران فصلی ازکارافتاده ها بیکاران کارگران و..اصلا شهروندان درجه صدم این مملکت هستند یااصلا عضو این کشور نیستند چون ازبیت المال یعنی نفت ..معادن ...وسایرموارد بیت المال هیچ چیری به انها تعلق نمیگیرد .....الا یارانه 45تومانی درماه چه کسی بایدحق راازگلوی انها که بیشترتزبیت المال برمیدارند وحقوقهای بالاتراز4؛5میلیونی دارند دراورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
واژه های تدبیر و امید هرروز بردوش مردم بیشتر خودش را نشان میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه مجلسمون کاری نمی کنه
-
ا
۱۱:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
فقط حرف حرف حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مردم خسته ازهمه حرف های بیحاصل.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مجلس باید برای اجرائی شدن افزایش حقوق های امسال که تصویب کرده مجدانه اقدام کند وگرنه سال آینده هم دولت هر چه دلش خواست انجام خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۳:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
تمام 80 میلیون نفر مردم ایران هم اگر با هم جمع شوند هیچ کاری نمیتوانند بکنند . در این 6 سال گذشته این آقای نوبخت ثابت کرده که حرف حرف خودش است و وقتی گفت 15 درصد پس همان 15 درصد است ولاغیر .
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
باید تورم پایین بیاد نه افزایش حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
این 80میلیون راگل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
برای کارگران بی عدالتیه محضه، ولی برای کارکنان دولتی بد نیست خوبه !
یا علی
-
رسنل(شرکتی) بخش بهداشت
۱۱:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام توراخدا به داد پرسنل(شرکتی) بخش بهداشت و سلامت برسید عدم واریز حقوق و بیمه چند ماهه و دایم تهدید به اخراج و سو استفاده شرکت های خصوصی از پرسنل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
در شرایط کنونی فقط نجومی ها حریف هزینه های ناشی از تورم می شوند و کارمندان ادارات غیر برخوردار حریف شما شب هم نمی شوند
حال یک سوال از رئیس دولت ، رئیس قوه قضاییه و مجلس
و آن اینکه با این تورم افسار گسیخته و این شکاف عمیق طبقاتی که از ابتدای دولت سازندگی شروع شد و هروز با شتاب بیشتری نسبت به دیروز ادامه پیدا می کند
چطور انتظار افزایش اجتماعی را ندارید و مطمئنین با این همه مشکلات امنیت روحی و روانی و آسایش برای ملت می ماند ، آیا به نظر شما وقت آن نرسیده که این شکاف وحشتناک که به ناحق ایجاد شده باید از بین برود تا امنیت و آسایش روحی و روانی را برای مردم و جامعه در بر داشته باشد و جامعه را به شرایط آرمانی نزدیک کند؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
هم وطن شکاف شدید وعمیق راهمین ها ایجاد کردند .. چرابخواهند ازبین برود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بهداشت روانی جامعه تحت تاثیر شکاف عمیق طبقاتی دروضعیت حاد قراردارد.ایاگوش شنوایی هست؟اقای نوبخت؟
-
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
به داد معلم ها برسید همه کارکنان دولت مزایا و پاداش و هزارتا خدمات و ...دارند معلم های بدبخت چی دارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
دلت خوشه برادر .کارمندان دیگه پاداش و هزارتا خدمات رو ندارند .همه تمام شد .باز شما تعطیلات عید و تابستان را دارید و آلودگی هوا ساعات کارتان هم به نسبت کارمندان بهتره .با همین وضع خدا را شکر کنید ما کارمندان همین را هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
پاداشی در کار نیست تابستون ها بیکارید برید دنبال شغل دوم
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
معلم ها همچی دارند
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
والا فعلا معلما وضعشون از همه بهتره
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
معلم زیر زیر خط فقرزندگی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بزودی رتبه بندی وضعتون راخیلی بهتر هم میکنه . بازنشستگان اموزش وپرورش نصف شما هم دریافتی ندارند .الان تاجایی که من از دور وبر میبینم حقوق معلم ها خیلی هم خوب شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
معلم ها وضعشون بهتره هم نباشه. بد نیست. منم معلمم خونه وماشین دارم تعطیلات هم دارم خدارا شکر. چرا معلم ها را بدبخت جلوه می دهید. جوانانی که بیکارهستند باید چاره برایشان اندیشیده شود محک وترازوی حقوق ودرآمد دراین جامعه « معلمان » شده اند. از وضعیت معلم بودنم قانع هم نباشم ، ناراضی هم نیستم. خدارا شکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
برنامه فقير تر شدن مستمر مردم هست، با يه دقت كوچيك به گذشته خيلي ساده ميشه اينو متوجه شد
Germany
mahnaz
۱۰:۴۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با سلام و احترام
ان شاءالله هر کجا هستید خدای متعال پشت و پناهتان باشد
تقاضا رسیدگی و یاری داریم
الف : از شرکت خودرو سازی سایپا خودروی سایپا 131 فروش فوری اعتباری تحویل 30 روزه خریداری کردیم هزینه خودرو را انلاین پرداخت کردیم
3 فقره چک همان روز تحویل نمایندگی دادیم و مدارک برای شرکت سایپا ارسال شده است
اما با گذشت 14 روز از خرید هنوز پذیرش نشده ایم و ملاک تحویل ، 30 روز پس از پذیرش می باشد و متاسفانه تعطیلات از طرفی و اینکه روز 5 شنبه را روز کاری محاسبه نمی کنند ..
با امور مشتریان سایپا تماس گرفتیم طی روز های مختلف با ادبیات زشت و نا مناسبی می گویند این مشکل شماست خودرو ها با تاخیر تحویل داده خواهند شد و اقدامی برای پذیرش نمی کنند و می گویند کار ما فقط اطلاع رسانی هست

لذا تقاضا رسیدگی به تخلفات شرکت خودرو سازی سایپا دارم و اقدام در جهت تسریع رسیدگی به امور مشتریان .

ب : شرکت خودرو سازی سایپا بعد از تحویل خودرو پراید با باک خالی و عدم نصب ضبط و حذف جعبه ابزار، این بار نوبت به حذف زه های بغل خودروی پراید رسیده است ، که تقاضای رسیدگی فوری دارم تا آپشن های سایپا 131 روی خودرو قرار داده شود و هزینه مجزا دریافت نشود .
مشکل دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که اگر مشتریان بخواهند ضبط و دزدگیر را خارج از کارخانه نصب کنند در اینصورت خودرو از گارانتی خارج می شود و بابت سایر مشکلات هم نمی تواند به نمایندگی مراجعه کند
لذا از شما تقاضا مندم به سازمان و ادارات مربوطه ارجاع دهید برای رسیدگی فوری
ارجاع به مسئولان
ممنون از حسن توجه و دیدنگاه زیبایتان
اوقات خوب و خوشی را برایتان ارزومندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
شما حقته عزیزم بازم ثبت نام کردن برو بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خوب نرو تو صف بخر
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ز شرکت خودرو سازی سایپا خودروی سایپا 131 فروش فوری اعتباری تحویل 30 روزه خریداری کردی هزینه خودرو را انلاین پرداخت کردی?
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
دست خودروسازها دردنکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بدبخت تر الحمدلله خودش مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
به داد کارگرها برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
فکری به حال مخابرات استان تهران بکنید کلی معوقات کارمندان از سال ۸۹ که شرکت خصوصی شده پرداخت نشده آقای رییسی کاری بکن
Iran (Islamic Republic of)
ف.ج
۱۰:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
باسلام
آقای نوبخت اگرشما یک ماه حقوق خودت را با کارمندان جابجا کنی وتوانستی زندگی کنی مردی،نه این که خودت وخیلی ازمدیران حقوق نجومی بگیرراحت زندگی کنید وکارمندان منتظر 15 درصد افزایش حقوق باشند. زمانی که به فک وفامیلت درشمال سر می زنی ودرمسیر راحت از قزوین عبور می کنی جلسه برگزارنکن وپول شام وناهارت را خودت بده بعد ببین چه چطوریه پول خرج کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
احسنت
کسانی که ارزاق روزانه خود را از جیب خودشون تهیه نمیکنند هیچگاه تورم کالای اساسی رو درک نخواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
وباز مردم تحمل میکنند واونا به کار خودشون ادامه میدن وحق ماموریت وجلسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چقدر ما بدبختیم با ماهی 2 میلیون تومان کدام یک از مسئولین میتونن زندگی کنن.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مجلس اگر بود چنین بودجه هایی اصلا نوشته نمی شد حال اینکه الان نه تنها نوشته می شود که تصویب هم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اگه درست مدیریت کنند به نظر من نباید حقوق بگیران بالای ۴میلیون اصلا افزایش داشته باشند تا دولت بتواند با توجه به اوضاع اقتصادی کشور حقوق زیر۴میلیون را به حد مطلوب خودش با توجه به این همه گرانی ها برساند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خط فقر 8 میلیون تومنه برادر
Iran (Islamic Republic of)
الهام بهاری
۰۹:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام،چرا همش دم از کارمندان بازنشستگان فرهنگیان می زنید یه کمی هم به فکر فقرا باشید،مددجویان بهزیستی هنوز مستمری این ماه براشون واریز نشده آن وقت آقایون به پاداش فرهنگیان هستن
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ببخشیداشتباهی منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ما استخدامی های قوه قضاییه 96 را هم دریابید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام : در شرایطی که بر اساس اعلام منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارکنان دولت سالانه باید به میزان نرخ تورم باشداز این فاصله فاحش افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت و مغایرت صریح قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟ ضمنا افزایش حقوق برای اجرای عدالت باید به صورت پلکانی یعنی آنهائیکه حقوق بالا می گیرند افزایش کمتر و کارکنانی که حقوق کمتری می گیرند افزایش بیشتر در حقوق سالانه داشته باشند.چگونه این افزایش اندک حقوق و نقض آشکارقانون درهر سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت برای معیشت کارکنان قابل جبران است؟؟؟ احتمالاآقای نوبخت و رئیس جمهور محترم خیلی راحت مثل سال های گذشته می گویند ما منابع بیشتر برای افزایش حقوق نداریم !!!!اساسا این افزایش اندک حقوق کارکنان در مقابل تورم لجام گسیخته بر چه مبنایی است؟؟؟ با محاسبات سال های گذشته افزایش اندک حقوق در مقابل تورم وشوک بزرگ ارزی سال97 به مراتب قدرت خرید کارمندان تنزل نموده است!!! . آیا مجلس ازخود تحرکی درحمایت اصولی ازحقوق تضیع شده کارکنان دولت نشان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۹:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
افزایش های چشم گیر ملزومات، که شامل خوراک و پوشاک و ... کمر همه را شکست. لطفا دولت یکمی کنترل کنه. خودش بعنوان ناظر بازار بشه. خودش قیمت گذاری کنه. حتی گزارش های مردمی را پیگیری کنه. تا افزایش قیمت نداشته باشیم.
خواهشا توجه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
پارسال با این اصلاحیه اش حقوق ما که نظامی هستیم 400 تومن اضافه شد حقوقهای نجومی 5 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۹:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
نمیرسونیم انصافا یا یه کاری کنید یا حقوق هارو زیاد کنید که اولیش اگه بشه خیلی بهتر از دومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام : در شرایطی که بر اساس اعلام منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارکنان دولت سالانه باید به میزان نرخ تورم باشداز این فاصله افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت و مغایرت صریح قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟ ضمنا افزایش حقوق برای اجرای عدالت باید به صورت پلکانی یعنی آنهائیکه حقوق بالا می گیرند افزایش کمتر و کارکنانی که حقوق کمتری می گیرند افزایش بیشتر در حقوق سالانه داشته باشند.چگونه این افزایش اندک حقوق و نقض آشکار درهر سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت برای معیشت کارکنان قابل جبران است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
تو تورم کسانی ضرر می کنند که حقوق ثابتی دارند. وگرنه بازاری ها و مغازه دارها که ضرر نمی کنند چون قیمت دست خودشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با مدرک دکتری 18 سال سابقه در کل دریافتی بنده به چهار میلیون تومن هم نمیرسه . اجاره بها و خرج ومخارج ! این دولت ما رو در مقابل فرزندانمون شرمنده کرده . .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اونهایی که این قوانین را تصویب میکنن خبر از وضعیت دخل و خرج ندارن بنابراین در هرحال به ضرر کسانیست که حقوق کم و ثابت دارن... ☹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
تورم نقطه به نقطه طبق اعلام دولت 43% اعلام شده در صورتی که واقیعیت این درصد تورم بالای 68% است ; آنوقت میزان افزایش حقوق افراد با حقوق ثابت 15% اعلام شده است . ظلم وجور هم حدی دارد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
تورم همین الان هم از سیصد درصد بالاتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اون بیچاره منظورش من هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چه چیزبا حقوق کارمندان همخوانی دارد ؟که این افزایش هم همخوانی داشته باشه . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
وای برما با این حقوق پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اشکال نداره
خدایی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
حقوق امسال مستمری بگیران روستائی وعشایری هیچی اضافه نشده است. لطفا اینرا نیز پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۸:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
هرساله مجلس این درصد افزایش حقوق رو اصلاح می کنه ولی دولت توجهی نمی کنه و کار خودشو می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
فكر ميكني بدون هماهنگيه ؟!
United States of America
خسته نباشی
۱۱:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آقای "کارمند پست" نظر پایین توقع دارن که دولت براشون همسانسازی و ..... انجام بدهد !!!
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۷:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اون بیچاره هایی که حقوق 2 میلیون یا زیر 2 میلیون می گیرند باید چیکار کنند. خواهشا درصدی اضافه نکنید.
United States of America
خسته نباشی
۰۹:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اصلا نباید به حقوق قبلی افراد توجه شود.
کسی که درس خوانده و دارای سابقه بیشتری میباشد دیلیل ندارد کمتر حقوق بگیرد .. مگه او خانواده ندارد مگه او زحمت نکشیده

حقوق همه افراد به یک سطح قراره برسه ؟!
همه یکسان بشن 5 یا 6 یا 7 تومان
چرا پس افراد تلاش میکنن و زحمت میکشن وقتی با هم فرقی ندارن ؟!

باید حقوق ها برای همه 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند .. نه اینکه حقوق کسی که برای جایگاهش، برای آیندش تلاش کرده افزایش نداشته باشه ..
Iran (Islamic Republic of)
کارمند پست
۱۱:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آقای نجومی مدرک تحصیلی برای غارت بیت المال نیست اختلاف حقوق باید منطقی و عادلانه باشد نه شما نجومی باشید و دیگران به شام شب محتاج باشند
ثانیا به علت عدم همسان سازی حقوق من که مدرک ارشد دارم به اندازه کسی که مدرک سوم راهنمایی دارد و در دستگاههای نجومی و برخوردار با پارتی جذب شده دریافتی ندارم و شاید یک چندم آنها را هم نداشته باشم

دولت ، مجلس و قوه قضاییه باید ابتدا تبعیض ، اجحاف و بی عدالتی را با همسان سازی حقوق از بین ببرند و بعد عدالت را با توجه به مقطع تحصیلی و حتی نوع مدرک تحصیلی ایجاد نماید البته اختلاف حقوق دو مقطع هم نباید خیلی زیاد باشد و حداکثر 20 درصد و نوع مدرک هم 20 درصد و اختلاف کف و سقف دریافتی هم از 3 برابر تجاوز ننماید تا شکاف طبقاتی که عامل تمامی مفاسد، معضلات و جنایتهاست از بین برود و آسایش و امنیت روحی و روانی جامعه تضمین شود
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۲:۰۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
شما با رانت و پارتی شاغل شدید وگرنه دیگه مدرک که کیلیویی شده.
خسته نباشی دلاور با این منطق بی منطقیت تورم برای همه است و برای همه یک فشار می آورد بیش از20هزار مدیر داریم که ماهی حداقل 20میلیون دریافتی دارند. ایا این انصافه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
یعنی من که جون کندم مدرک ارشد گرفتم و سابقه 22 سال دارم و از اول صبح تا ساعت 8 شب تو اداره هستم و کار میکنم با کارمندی که دو ماهه با پارتی و مدرک دیپلم اومده و ساعت 2 بعد از ظهر وسایلشو جمع کرده داره میره خونه باید حقوقشون یکی باشه؟
آخرین اخبار