شهردار مهاباد از آغاز لایروبی و پاکسازی رودخانه مهاباد خبر داد.

لایروبی و پاکسازی رودخانه مهابادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کامران فاتح شهردار مهاباد گفت: با هدف جلوگیری از طغیان رودخانه مهاباد و کنترل جریان آب، عملیات لایروبی و پاکسازی مسیر رودخانه این شهر از رسوبات آغاز شد.

او افزود: با توجه به شروع فصل بارش و جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی، لایروبی و تخلیه در دو مسیر از این رودخانه آغاز شده است.

فاتح، با بیان اینکه ساماندهی و لایروبی تمام مسیر رودخانه به تنهایی در توان شهرداری نیست، گفت: هم‌اکنون این نهاد با تمام تجهیزات و ماشین‌آلات خود در مسیر‌های ضلع غربی پل حکمت و مسیر میدان نماز به سمت پل شهیدان علی‌پنجه در حال لایروبی است.

او تصریح کرد: با توجه به فرصت اندک و آغاز فصل بارش‌ها از سایر ارگان‌های شهرستان و حتی استان برای تداوم عملیات لایروبی و تسریع در آن درخواست کمک و اعزام ماشین‌آلات شده است.

شهردار مهاباد، با اشاره به شناسایی نقاط بحرانی مسیر رودخانه این شهرستان گفت: لایروبی و ساماندهی مسیر نقاط بحرانی و حادثه ساز در اولویت کاری قرار دارد و این روند تا قبل از تمام شدن فصل عمرانی ادامه خواهد داشت.

رودخانه مهاباد طبق دبی ۲۵ ساله باید ظرفیت عبور ۳۷۶ مترمکعب آب در ثانیه را داشته باشد که هم اکنون این مقدار به ۸۰ مترمکعب و نزدیک به یک پنجم کاهش یافته است.

امسال سه میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی استان برای لایروبی رودخانه مهاباد اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

آغاز لایروبی رودخانه مهاباد

برچسب ها: شورای شهر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.