۵ طرح پژوهشی در حوزه گردشگری استان اردبیل تعریف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تعریف ۵ طرح پژوهشی در حوزه گردشگری این استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مطابق مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری استان فراخوان طرح‌های پژوهشی سال ۹۸ منتشر شده است.

او افزود: از بین ۴۴ طرح پژوهشی، ۵ مورد در حوزه گردشگری است که شامل مطالعه و بررسی الگو‌های معماری برای طرح‌های بوم گردی در سطح استان بر اساس معماری بومی هر منطقه و ارائه ضوابط احداث بنا و پژوهش در خصوص نقوش سنتی و بومی، موتیف‌ها و المان‌های سنتی در بافته‌های داری و احیای آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: همچنین امکان سنجی فرصت‌های سرمایه گذاری موجود با محوریت توسعه گردشگری با علایق ویژه و تنوع بخشی به خدمات گردشگری زمستانی، بازشناسی زمینه‌های گردشگری و تاثیر ژئوتوریزم بر توسعه همه جانبه استان اردبیل و بررسی و پژوهش‌های علمی و کاوش پیرامون قلعه‌های باستانی در استان اردبیل و نقش آن‌ها به عنوان جاذبه‌های تاریخی در توسعه صنعت گردشگری در استان دیگر طرح‌های پژوهشی است.

به گفته فلاحی تمامی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، به صورت مستقل و همچنین دستگاه‌های اجرایی، تولیدی، خدماتی و افراد حقیقی از طریق مراکز و موسساتی تحقیقاتی و پژوهشی می‌توانند در طرح‌های پژوهشی و کاربردی مشارکت داشته و پیشنهادات خود را به دبیرخانه واقع در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند.

او با بیان اینکه مهلت ارسال طرح‌های پژوهشی تا ۱۱ آبان ماه است، افزود: با توجه به نیاز حوزه گردشگری استان به طرح‌های تحقیقاتی انتظار می‌رود محققان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران نسبت به ارائه پیشنهادات خود اهتمام داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: بی شک روند تحقیقات برای محققان تسهیل شده و امکانات مورد نیاز علمی و پژوهشی در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.