مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هفدهمین دوره مسابقات علمی عملی کار و دانش کشور بهمن امسال در بندرعباس برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات ملی کار و دانش  کشور در بندرعباسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان در بندرعباس افزود: هفدهمین دوره مسابقات علمی عملی کارودانش کشور بهمن امسال در بندرعباس برگزار می‌شود.

او افزود :این رقابت‌ها با حضوردانش آموزانی از پایه دهم استان‌های کشور در ۳۴ رشته مختلف برگزار خواهد شد.

دادی زاده گفت: در این نشست مصوب شد دو آزمایشگاه جدید نانو در شهرستان‌های قشم و بستک با اعتبارات ملی و استانی آموزش و پرورش راه اندازی شود و تعداد این آزمایشگاه‌ها در استان به ۱۱ آزمایشگاه افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: همچنین در این نشست ساخت یک مدرسه استثنایی در شهرستان بندرعباس با اختصاص اعتبار آموزش و پرورش استثنایی کشور بررسی شد.

موسی دادی زاده گفت: مقرر شد برای حمایت از این دانش آموزان هزینه سرویس مدارس استثنایی را شهرداری‌های استان و آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین کنند.

او افزود :استفاده از تسهیلات ارزان قیمت به منظور ساخت فضای جدید آموزشی در بخش مدارس غیردولتی از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست شورای آموزش و پرورش استان بود و قرار شد کمیته‌ای ویژه این موضوع و راه کار‌های قانونی آن را بررسی کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: نخستین آزمایشگاه نانو سال ۹۳ در استان راه اندازی شد و اکنون با استقبال خوب دانش آموزان ۹ آزمایشگاه در استان دایر شده است.

محمد قویدل افزود: دانش آموزان هرمزگانی پارسال رتبه‌های اول تا چهارم مسابقات ملی توانمند در زمینه نانو را بدست آوردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این نشست گفت: برگزاری مسابقات ملی کارودانش فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و گردشگری استان به سایر استان‌های کشور است.

سعید ناجی افزود: این میزبانی میتواند در ارتقای مدارس کارودانش استان و جذب اعتبارات ملی برای ارتقای تجهیزات جدید آمورشی این مدارس تاثیر گذار باشد.

اوگفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با برگزاری این رویداد مهم ملی باید با آموزش و پرورش استان همکاری داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین به استفاده از ظرفیت قانون شورا‌های آموزش و پرورش برای ارتقای وضعیت آموزشی در استان تاکید کرد.

انتهای خبر /ا

ساخت فضای جدید آموزشی در بخش مدارس غیردولتی در هرمزگان

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: کارو دانش ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.