نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عاشورا مکتبی است که تا پایان تاریخ می‌درخشد

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا یک حادثه زودگذر نیست بلکه یک مکتب و جریان تاریخی است که تا پایان تاریخ می‌درخشد و ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری سه‌شنبه شب در آیین بزرگداشت دهه پایانی ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر بیان کرد: نهضت عاشورا یک مکتب فکری درحال حرکت و جوشش است که با جامعه امروزی ارتباط و پیوستگی دارد.

او تصریح کرد: درباره نهضت عاشورا دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه این نهضت را دعوایی قبیله‌ای و مربوط به جهان عرب می‌داند و دیدگاه دوم اینکه عاشورا همچون جریان رودخانه‌ای است که در تاریخ در حال حرکت و جوشان است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در پیدایش حادثه کربلا چهار عنصر کلیدی ولایت گریزی، دین و عدالت ستیزی و تقدس زدایی نقش‌آفرین بودند که اگر این عناصر در هر جامعه‌ای پیش آید باید منتظر حادثه‌ای مشابه عاشورا بود.

حسینی بوشهری بیان کرد: پیام دیگر حماسه کربلا این است که فزونی افراد در مبارزه حق و باطل اهمیتی ندارد و کمی نفرات نباید انسان را از ورود به میدان مبارزه باز دارد.

او افزود: برای اصلاح فضای جامعه (امربه معروف و مبارزه با فساد و ابرقدرت‌ها) باید درس امام حسین را سرلوحه قرار دهیم و در مسیر درست از کمی نفرات نهراسیم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان بیان کرد: درس دیگر عاشورا این است که به ما آموخت امام، محور جامعه است همان گونه که ام البنین (س) می‌دانست و همه فرزندانش را فدای امام حسین (ع) کرد.

انتهای پیام/ک

عاشورا یک مکتب و جریان تاریخی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.