معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: استان البرز موفق شد طی ۶ ماه نخست سال ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشند.

۲۵۰ میلیون دلار صادرات از البرز محقق شدجهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: در ۶ ماهه نخست سال بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که این حجم از صادرات برای اولین باردر استان البرز رخ داده است، با این روند انتظار می‌رود این حجم صادرات تاپایان سال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.

او با اشاره به کسب رتبه ۱ استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید آن هم برای ۲ سال پی درپی گفت: تاکید استاندار محترم البرزو تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در پرداخت تسهیلات رونق تولید منجر شد تا این همراهی با تولید کنندگان صنعتی و کشاورزی بتواند در چرخه اقتصاد به ویژه صادرات نمود پیدا کند و امروز شاهد این حجم از صادرات در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: صادرات البرز در نیمه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۲ درصد افزایش یافته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه اتکا به تولید داخلی نه تنها رونق را به تولید بازگرداند بلکه باسیاست گذاری درست و به موقع دولت برای محدود کردن ارزدولتی باعث شد تا میزان کالای قاچاق کاهش چشمگیری داشته باشد، گفت: این اقدام علاوه برمحدود کردن واردات غیر قانونی منجرشد عرصه برای ظهور محصول با کیفیت و استاندارد ایرانی فراهم شود تا بتواند کالای مورد نیاز داخل را تامین وهمچنین با توسعه ظرفیت داخلی اقدام به صادرات کنند.


انتهای پیام/و

پیشرفت و رونق صادرات در البرز

برچسب ها: صادرات ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.