نشست خبری انجمن بوکس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست خبری انجمن بوکس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای با حضور نماینده فدراسیون بوکس برگزار شد. نکته جالب این است که ثوری رئیس فدراسیون بوکس یا نایب رئیس این فدراسیون در این نشست خبری حضور نداشتند.

آغاز بوکس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای با مجوز وزارت ورزش و جوانان

حمید قبایی نماینده فدراسیون بوکس بیان کرد: فدراسیون بوکس با نامه نگاری‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان انجان داده است توانست مجوز‌های لازم برای بوکس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای را دریافت کند.

او گفت: وقتی یک ورزشکار بدون اطلاع فدراسیون در مسابقات خارجی شرکت می‌کند برای وزارت ورزش و جوانان تبعات دارد. انجمن بوکس حرفه‌ای زیر نظر محمدلو آغاز به کار کرد. احسان روزبهانی از طریق انجمن بوکس حرفه‌ای سهمیه المپیک ریو را کسب کرد.

او افزود: پیش از این هیچ تیم بوکس حرفه‌ای زیر نظر فدراسیون نبوده است. اکنون هیچ برنامه‌ای برای کسب سهمیه المپیک ارائه نشده است.

او در ادامه عنوان کرد: افرادی در بوکس حرفه‌ای شرکت می‌کنند که دوره بوکس آماتور را پشت سر گذاشته اند. سالار غلامی به دلیل اینکه با یک تیم خارجی قرارداد دارد مشکلی برای حضور در تیم ملی ندارد. هر بوکسوری که بخواهد می‌تواند زیر نظر این انجمن بیاید و اگر مشکلی برای این بوکسور پیش آید زیر نظر فدراسیون است. هدف از تشکیل این انجمن جلوگیری پراکندگی بوکسور‌ها است.

در ادامه حسن محمدلو رئیس انجمن بوکس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بیان کرد: ورزش بوکس در دنیا از جذابیت زیادی برخوردار است. رشته بوکس قرار است با همکاری انجمن حرفه‌ای بوکس به یک رشته با مدرک حرفه و فن تبدیل شود. آیبا و فدراسیون جهانی اسم بوکس آماتور را برداشته است و از اصلاح wpb را برای لیگ‌های حرفه‌ای استفاده می‌کند.

محمدلو افزود: پیش از این اعزام بوکسور‌های حرفه‌ای به صورت انفرادی و یا زیر پرچم سایر کشور‌ها صورت می‌گرفت، اما اکنون زیر نظر انجمن فدراسیون بوکس صورت می‌گیرد. قرار است به خاطر اولین دوره برای گزینش نفرات یک مسابقه برگزار کنیم. ما برای هماهنگی‌های لازم باید رنکینگ را از نو شروع کنیم.

او عنوان کرد: رقابت‌های آسیایی برای ما بسیار مهم است. ما هم با فدراسیون جهانی APBC فعالیت خواهیم کرد و پس از انتخابی امتیازات بازیکنان را برای شورای جهانی و آسیا ارسال می‌کنیم. البته برای بوکس حرفه‌ای تیم ملی در نظر گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون بوکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار