سالاری خبر داد؛

دستگیری شکارچیان غیرمجاز دو رأس میش وحشی در ورجین

رئیس منطقه حفاظت شده ورجین از دستگیری شکارچیان دو رأس میش وحشی در منطقه حفاظت شده ورجین شمیرانات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس سالاری رئیس منطقه حفاظت شده ورجین گفت: متخلفان که دو نفر بودند، روز گذشته به قصد شکار حیات وحش وارد منطقه حفاظت شده ورجین شده و در بخشی از این منطقه کمین و متاسفانه اقدام به شکار کرده بودند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز دو رأس میش وحشی در ورجین

وی با بیان اینکه محیط بانان منطقه در جریان گشت و کنترل، حوالی ظهر دیروز متوجه حضور این دو شکارچی شدند، افزود: ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده ورجین پس از دیدن این شکارچیان به تعقیب آنان پرداختند و در جریان عملیات تعقیب و گریز یک نفر از شکارچیان عصر دیروز دستگیر و نفر دوم به طور موقت، موفق به فرار شده بود.

سالاری اظهار داشت: با هوشیاری و پیگیری محیط بانان سرانجام متخلف دوم نیز در ساعت ۱۱ شب گذشته دستگیر شد.

رئیس منطقه حفاظت شده ورجین با بیان اینکه این شکارچیان هنگام فرار از دست محیط بانان، اسلحه شکاری خود را در منطقه رها کرده بودند، گفت: اسلحه این شکارچیان از نوع خفیف کالیبر ۱۲ آن هم بدون مجوز حمل سلاح بود که محیط بانان پس از چند ساعت جستجو در زیر باران موفق شدند این سلاح را در منطقه پیدا کنند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز دو رأس میش وحشی در ورجین


بیشتر بخوانید: مجازات های جرايم شكار و صيد اصلاح شد


وی تصریح کرد: از این شکارچیان لاشه قطعه قطعه شده دو رأس میش وحشی، یک سلاح غیر مجاز و چهار عدد فشنگ به همراه وسایل شکار کشف و ضبط شد و ضمن تشکیل پرونده قانونی، امروز این متخلفان تحویل مرجع قضایی شهرستان شدند.

براساس این گزارش، جریمه قانونی شکار غیرمجاز هر میش وحشی بر اساس قوانین شکار و صید مبلغ صد میلیون ریال تعیین شده که متخلفان در بخشی از جرایم خود محکوم به پرداخت این مبلغ هستند.

انتهای پیام/

کشف لاشه قطعه قطعه شده دو رأس میش وحشی از شکارچیان غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار