رئیس پژوهشکده باستان شناسی ایران گفت:حدود یک میلیون محوطه تاریخی و باستان شناسی در ایران وجود داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شیرازی رئیس پژوهشکده باستان شناسی ایران  در چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران در دانشگاه بیرجند،گفت:تاکنون ۵۰۰ هزار محوطه باستانی و تاریخی در کشور شناسایی شده است.

او با اشاره به برنامه ریزی برای تکمیل اطلس و نقشه باستان شناسی، افزود: هدف از این همایش بیان تبادلات علمی و مبادلات تجربیات بین اندیشمندان و باستان شناسان به ویژه در حوزه میان رشته‌ای است.

همچنین قربانی دبیر علمی چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران در این جلسه اظهار کرد:از زمان فراخوان ارائه مقاله تا پایان زمان تعیین شده ۱۵۰ مقاله در حوزه باستان شناسی، فرش، صنایع دستی، هنراسلامی و علوم پایه و مهندسی به دبیرخانه ارسال شده است.

او تصریح کرد: این تعداد مقاله با داوری ۱۸ داور از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات پژوهش کشور مورد ارزیابی قرار گرفت که ۱۰۰ مقاله برگزیده شد.

عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند نیز با بیان اینکه این همایش دو روز ادامه دارد،گفت:از این ۱۰۰ مقاله برگزیده، ۲۵ مقاله در روز دوم همایش به صورت سخنرانی و ۶۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود و ۱۵ مقاله نیز به صورت درج در کتابچه همایش استفاده خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و باستان شناسی دانشگاه بیرجند نیز از برنامه‌های روز اول این همایش بود.

انتهای پیام/ ی

شناسایی ۵۰۰ هزار محوطه تاریخی و باستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.