فرماندار تربت حیدریه گفت: تربت‌حیدریه با در اختیار داشتن بزرگترین بازار دام شرق کشور هنوز نتوانسته از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

میدان دام تربت حیدریه اصلی‌ترین مرکز تامین گوشت قرمز خراسان رضویعلی رستمی فرماندار تربت حیدربه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: نبود صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته‌بندی گوشت قرمز و خروج دام زنده از دلایل این وضعیت است و با وجود در اختیار داشتن حجم قابل توجه دام سبک و سنگین، نبود کشتارگاه صنعتی از جمله مشکلات اساسی این حوزه است.

او ادامه داد: با توافق صورت گرفته کشتارگاه صنعتی این شهر در آینده نزدیک عملیاتی و راه‌اندازی می‌شود که در صورت تحقق آن بخشی از کمبود‌های موجود در این بخش رفع خواهد شد.

فرماندار تربت حیدریه بر لزوم جلوگیری از خروج غیرقانونی، قاچاق دام و نظارت بر محموله‌های دام و طیور نیز تاکید و بیان کرد: سالیانه ۱۰۰ هزار تا ۱۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین از تربت‌حیدریه خارج می‌شوند که جلوگیری از این امر نیازمند راه اندازی پست کنترل و قرنطینه در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شیردل کامه است.

رستمی گفت: تربت‌حیدریه با در اختیار داشتن ۳۱۲ هزار راس دام سبک و ۱۶۰ هزار راس دام سنگین به ترتیب با ۴.۳ و ۴.۶ درصد بخش مهمی از گوشت قرمز شهر مشهد و سایر شهرستان‌های اطراف را تامین می‌کند.

انتهای پیام //ز. ج
 


سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین از تربت‌حیدریه خارج می‌شوند

برچسب ها: دامپزشکی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.