در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هیئت دولت امروز با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد و وزرای دولت همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه راه انقلاب اسلامی پیروی از سیره و پیامبر اسلام (ص) است، اظهار کرد: اگر رفتار، اخلاق، هدایت‌خواهی، تواضع و دوستی‌مان به پیامبر شباهت داشته باشد در آن صورت در مسیر اسلام و ایمان واقعی هستیم.

آقای روحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اینکه برخی بخواهند درشت‌گویی کنند و سخنان غیرمنطقی و بی‌پایه و واهی و شعاری را به عنوان انقلاب محسوب کنند، اینگونه رفتار‌ها شاید به برخی از انقلاب‌ها شباهت داشته باشد، ولی هیچ ربط و شباهتی به انقلاب اسلامی ندارد.

همچنین رئیس جمهور با اشاره به راهپیمایی اربعین بیان کرد: در این حماسه بزرگ همه مردم و خادمان مردم افتخار آفریدند و در جریان این مراسم ۳۰۰ هزار نفر از طریق هوایی و ۳۰۰ هزار نفر نیز از طریق قطار و جمعیت میلیونی نیز با استفاده از سایر وسایل نقلیه خود را به حرم مطهر امام حسین (ع) رساندند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

او تاکید کرد: برجام نشان داد که اقدام ملت ایران، دیپلماسی ایران، صلح حسنی، سیاست رضوی و رحمت محمدی چقدر می‌تواند، تأثیرگذار باشد و این را به خوبی لمس کردیم که چگونه زندگی مردم به سمت بهبود در حال حرکت بود و به همین دلیل بود که رژیم صهیونیستی، عربستان و تندرو‌های آمریکا نتوانستند آن را تحمل کنند.

آقای روحانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی امسال نسبت به پیش‌بینی‌هایی که اواخر سال گذشته کرده بودیم، بسیار بهتر است، گفت: آمار تورم نقطه به نقطه که بعضاً تا ۵۲ درصد بالا رفته بود در شهریور ماه ۳۴.۵ درصد و امروز به ۲۸.۳ درصد رسیده است و این روند کاهش تورم نقطه به نقطه تا پایان سال ادامه خواهد یافت. تورم سالیانه نیز در بازده دوازده ماهه از ۴۱.۹ درصد امروز ۴۱.۳ درصد شده است؛ بنابراین ۰.۶ درصد کاهش داشته‌ایم. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
افزوده شدن ۴ خط جدید به متروی تهران

پس از برگزاری جلسه هیات دولت، علی ربیعی سخنگو دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: امروز گزارش بسیار خوبی توسط شهردار تهران و همکارانش در مورد طرح توسعه مترو مطرح شد، همچنین براساس این گزارش، ۴ خط جدید به مترو اضافه خواهد شد و کمک‌های همه جانبه‌ای برای تکمیل خطوط مترو در دولت مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار گرفت. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
موضع دولت درباره FATF روشن است/ احتمال برداشته شدن گام چهارم وجود دارد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سرنوشت لوایح FATF و اظهارات اخیر جهانگیری تصریح کرد: موضع دولت درباره FATF روشن است. ایران بحث عضویت در FATF را ندارد، بلکه نکته مهم همین ۴ لایحه است که مراحلش طی شده و نظرات مختلفی است که گرفته شده است. دولت نظرات را اعمال کرده است.

او در خصوص گام بعدی ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای برجام گفت: احتمال اینکه گام چهارم برداشته شود وجود دارد.

رئیس دفتر رئیس درباره حضور رئیس جمهور در اجلاس کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد تصریح کرد: : جلسه وزرای کشور‌های عضو این سازمان امروز تشکیل شد، فردا هم روسای کشور‌ها حضور پیدا خواهند کرد و روز جمعه صبح هم جلسه اصلی اجلاس سران تشکیل خواهد شد. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
مشکلات خصوصی‌سازی شرکت‌ها، به دولت‌های قبل بر‌می‌گردد

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکلات پدید آمده در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، اظهار کرد: اشکالات و ایراداتی که در گذشته این شرکت‌ها اتفاق افتاده و باید در طول پس از واگذاری به بخش خصوصی چاره کرد همچنین سازمان خصوصی سازی باید در دوره‌ای با کسانی که دارایی‌های دولتی به آنها واگذار می‌شود، همراهی کند.

او با تأکید برمشکلات ایجاد شده برای شرکت آذرآب یادآور شد: مشکلات این شرکت دلایل ساختاری دارد و به قبل از این دولت برمی‌گردد، چرا که در دوره‌های قبلی خصوصی سازی شده است و نتایج و آثار آن در این دولت ظاهر شده است. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
دنبال تولید انبوه قطعات در داخل کشور هستیم

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به افزایش قیمت قطعات خودرو اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه و کاری که پیش رو داریم، تولید و ساخت این قطعات در داخل کشور است، زیرا تولید این قطعات در داخل منجر به کاهش قیمت می‌شود.

او گفت: ما به دنبال تولید انبوه قطعات در داخل هستیم و تاکنون هر محصولی در داخل تولید شده، با کاهش قیمت روبه‌رو شده است، زیرا قیمت تمام شده در داخل کشور ما پایین‌تر است.

رحمانی درباره تصمیم دولت برای معرفی وزرا صنعت و معدن و بازرگانی تصریح کرد: قانون هنوز نهایی نشده است؛ هر قانونی مصوب شود آن اجرایی می‌شود. مسائلی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود براساس دیدگاه و نظر کارشناسی افراد است. تاکنون این مبحث در دولت مطرح نشده و قانون در این خصوص نهایی و تصویب نشده است. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

استان کرمان پایلوت طرح اقدام ملی مسکن شد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور در شرایط پیشرفت قرار دارد، گفت: ماه قبل توسط بنیاد مسکن، بخش مسکن شهری را فعال کردیم، ثبت نام در شهر کرمان آغاز شده است تا شناسایی دقیق و غربالگری انجام شود و افرادی که فاقد مسکن و زمین هستند و تاکنون از امکانات دولتی بهره‌مند نشدند در لیست قرار گیرند و کاملاً تعیین شود که در هر شهر با چه نوع اقدامی این کار باید انجام شود.

او افزود: در این پایلوت مقرر شد تا به گروه‌هایی زمین واگذار شود، همچنین گام دوم این پایلوت در استان سیستان و بلوچستان است که در روزهای آینده آغاز خواهد شد. پس از ثبت نام سیستان و بلوچستان به سایر شهرهای کشور تسری یابد. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
حمله نظامی به ایران بلوفی در قبال سرافکندگی دشمنان است

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در واکنش به اینکه ترامپ مسأله حمله به ایران را مطرح کرده است، اظهار کرد: همان‌طور که بار‌ها گفته شده این‌ها در دوره جدید فشار زیادی به ملت ایران آوردند تا بتوانند در صفوف ملت و دولت فاصله ایجاد کنند، اما با توجه به شناختی که مردم از عمق کینه این‌ها دارد نتوانستد کاری انجام دهند و مردم پشت سر نیرو‌های مسلح هستند.

حاتمی گفت: بی‌تردید اگر اشتباهی کنند سرافکندگی بیشتری نسبت به اقدامات قبلی خواهند داشت و این اقدام بیشتر یک بلوفی است که در قبال سرافکندگی آنها بوده است. ( بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
بخشنامه‌ای درخصوص منع به‌کارگیری منشی زن در دفتر مدیران مرد وجود ندارد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ر خصوص بخشنامه عدم استفاده از منشی زن برای مدیران مرد و تفکیک محیط اداری مردان وزنان گفت: چنین بخشنامه‌ای وجود ندارد و من آن را امضا نکرده‌ام. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه در حیطه اختیار وزارت نیروست

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه اظهار کرد: حجم دریای خزر ۸۶ هزار میلیارد متر مکعب است و برداشت ما در سال از آن حداکثر ۲۰۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

او در ادامه یادآور شد: در سال ۹۲ و ۹۳ وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تصویب کرده بود که از دریای خزر سالی ۳ میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال یابد که این رقم ۱۵ برابر این آبی است که می‌خواهد برداشت شود، اما در آن مقطع هیچ کس صدایش درنیامد و فقط ستاد احیای دریاچه ارومیه این مصوبه را رد کرد، به این دلیل که ممکن است املاح در آنجا رسوب کرده و دریاچه ارومیه عمق پیدا کند. ( بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
خروجی جلسه هیچی فقط یه پول حق جلسه از بیت المال می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
رضا توکلی
۱۹:۴۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
سلام، بجای این حرفهافکری برای اناشخاصی کنید، که مدتی مثلان1سال2سال، یابیشتروکمتردرجبهه، بودن. وچندسال است بیکارن ن. واعصاب روان بشدت بهم ریخته وغیرقابل تحمول شدن. درخانواده خودشان. هیچکس گوشیی به.تینها نمی‌دهد.
آخرین اخبار