فعالیت هزارو ۲۹۰ پایگاه ثابت وموقت برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم درآذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی استان از فعالیت هزارو ۲۹۰ پایگاه ثابت وموقت ازاول آبان ماه سال جاری برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم دراستان خبرداد.

فعالیت هزارو ۲۹۰ پایگاه ثابت وموقت برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم درآذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ارشدزاده مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در مراسم طرح پیشگیری از تنبلی چشم در تبریز به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم درهزارو ۲۹۰ پایگاه سنجش بینایی ثابت وموقت دراستان اشاره کردو گفت:طرح پیشگیری تنبلی چشم در ۲۵ مین سال متوالی، همزمان باسراسر کشور دراستان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود که پایگاه‌های سنجش ازاول آبان‌ماه تاآذرماه سال جاری درهمه مراکز بهداشتی، بنیاد ژنتیک ومهد‌های کودک آماده ارائه خدمات به دانش آموزان خواهند بود.

او همچنین ازفعالیت ۲۱۰ پایگاه سنجش دائمی تا شهریور ماه ۹۹ درتمامی مراکز درمانی خبرداد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: پارسال ۱۶۸ هزارنفر کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری مورد معاینه بینایی قرار گرفتند که ازبین این افراد هزارو ۲۹۰ مورد تنبلی چشم تشخیص داده شد و به مراکزدرمانی معرفی شده و تحت درمان قرارگرفته اند.

او گفت: در اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان بی‌بضاعت بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته از کمک‌هزینه عینک و جراحی برخوردار خواهند شد.

او به بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی اشاره کرد و گفت: در صورتی که اشکال دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص و درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به‌موقع بینایی کامل به دست می‌آید و هر چه درمان چشم تنبل بیشتر به عقب بیافتد، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می‌شود، به‌طوری که پس از هفت سالگی درمان تاثیر زیادی در بینایی نخواهد داشت.

هم چنین در پایان مراسم از کتاب مهارت‌های زندگی منطبق با بوم استان آذربایجان شرقی رونمایی و از مولفین این کتاب تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/ش

  اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم درآذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.