اولین استارت آپ ملی صنعت جوش ایران در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز چهارشنبه اول آبان ۹۸، اولین استارت آپ ملی صنعت جوش ایران با هدف شناسایی و توانمندسازی طرح و ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه صنعت جوش، معرفی کسب و کار‌های نو در صنعت جوش، تجازی‌سازی ایده‌های برتر و به منظور ایجاد انگیزه برای پژوهش و نوآوری در زمینه‌های جوش و بازرسی، توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی جوش و بازرسی، معرفی روش‌های نوین جوشکاری و بازرسی، افزایش کیفیت و آسیب‌شناسی اتصالات جوشی در صنایع مختلف کشور، معرفی جایگاه مهندسی جوش در افزایش بهره وری قطعات و تجهیزات صنعتی در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

محسن مبینی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: بدنه اصلی این رویداد، ایده‌های جوانان می‌باشد که با حمایت مالی و معنوی باید به تولید برسند و این امر راهی برای مبارزه با معضل بیکاری است.

 او افزود: با توجه به این که سیاست وزارت علوم تبدیل دانشگاه‌ها از دانشگاه‌های آموزش محور به دانشگاه‌های کار آفرین است، استارتاپ ها، راهی برای رسیدن به این هدف است و جوانان با ایده پردازی و اساتید با در اختیار قرار دادن تجربیات می‌توانند این ایده‌ها را پرورش بدهند.

مبینی یکی از راه‌های پیشبرد اهداف را کار تیمی دانست و گفت: اگر کنفرانسی یا همایشی برگزار می‌شود باید به صورت تیمی باشد تا باشناخت مشکلات و معضلات استان، این مسائل در مجرای علمی آن قرار بگیرد و دانشگاه شهرکرد با داشتن کادر مجربی از اعضای هیات علمی جوان، جهت بررسی و حل این مسائل آمادگی کامل دارد.

او اضافه کرد: دانشگاه شهرکرد در بین دانشگاه‌ها کشور دارای تراز خوبی است و در سال ۹۸ در رتبه بندی جهانی جز دانشگاه‌های بین المللی قرار گرفت و همچنین دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد توانسته است در رتبه بندی جهانی تایمز در بازه ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشکده‌های فنی و مهندسی جهان قرار گیرد.

اولین استارت آپ ملی صنعت جوش ایران تا ۳ آبان ماه جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود و در این مدت ایده‌های ارسال شده به دبیرخانه پس از ارائه توسط صاحب ایده داوری می‌شوند وبه ایده‌های برتر معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/خ

برگزاری استارت آپ ملی صنعت جوش ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار