مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری در ایلام خبر داد.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی طرح‌های آبخیز داری استان ایلاماحمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: عملیات آبخیزداری در سطح ۳۷۰ هزار متر مکعب از اراضی استان در حال اجرا و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

او ادامه داد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح استان بیش از ۳۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و هم اینک در ۲۲ حوزه و در ۱۰ شهرستان این طرح‌ها در حال اجرا هستند.

احمدی افزود: امسال اولین پروژه مکانیکی آبخیزداری در کل کشور در دره ارغوان توسط رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور افتتاح گردید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام هدف از اجرای این طرح‌ها را ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن مخازن عنوان کرد.

احمدی بیان کرد: دولت به منظور مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب‌ها در استان به مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز توجه ویژه‌ای دارد.

سال قبل در استان ایلام بیش از ۱۸۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیز داری در ۱۴ حوزه استان انجام و برای اجرای این طرح‌ها نزدیک ۱۱ میلیارد تومان هزینه شد.

انتهای پیام/غ

اجرای عملیات آبخیز داری در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.