رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی از صدور پروانه تاسیس و بهره‌برداری برای ۶۰ هکتار گلخانه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسن نامجو رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی  با اشاره به صدور پروانه تاسیس ۴۶ هکتار گلخانه در امسال، افزود: برای ۱۳ هکتار گلخانه نیز پروانه بهره برداری صادر شده که با توجه به ۵۰ هکتار گلخانه مجوزدار و ۳۰ هکتار گلخانه سنتی استان، سطح آن به ۱۴۰ هکتار می‌رسد.

نامجو با اشاره به حذف کامل استعلامات در گرفتن مجوز گلخانه، افزود: بر این اساس تاسیس گلخانه فقط به شرط داشتن گواهی تامین آب است و متقاضیان بدون مراجعه به دستگاه‌ها می‌توانند این مجوز‌ها را دریافت کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ مرکز در سطح استان اقدام به فروش نهال شناسنامه دار می‌کنند،اظهار کرد: نهال‌های شناسنامه دار امکان انتقال آلودگی را نداشته و استاندارد‌های لازم را برای کشت دارند.
نامجو  افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل محیط زیست، تمامی مجوز‌های محیط زیستی اعم از پروانه تاسیس و بهره برداری در حوزه کشاورزی و خدمات این اداره به این سازمان واگذار شده و در سه روز پاسخ‌های لازم ارائه می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی تعداد واحد‌های فروش نهاده‌های کشاورزی در سطح استان را ۶۲ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۳ کلینیک گیاه‌پزشکی نیز نسبت به ارائه نسخه برای سموم در سطح استان فعالیت دارند که این سازمان با همکاری جهاد کشاورزی نظارت کاملی بر فروش سم بدون نسخه در واحد‌های گیاه پزشکی دارد که متخلفان به تعزیرات و کمیته انتظامی سازمان ارجاع داده شده و با آنان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: با واگذاری اجرای مراحل انجام آبیاری نوین به سازمان از سال ۹۴ تاکنون نیز ۳۱۱ پروژه با بیش از ۱۰ هزار هکتار انجام شده است.

نامجو عنوان کرد: در حال حاضر برای یک هزار و ۱۰۰ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی به عناوین مختلف در سازمان اشتغال ایجاد شده که می‌توانند در انتقال دانش فنی به کشاورزان و افزایش تولید و بهره برداری و بهره وری بخش کشاورزی بسیار تاثیرگذار باشند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی هستند.

انتهای پیام/د

افزایش ۶۰ هکتاری گلخانه‌های خراسان شمالی

برچسب ها: محصولات کشاورزی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.