مقامات کره جنوبی و ژاپن به منظور تقویت روابط دوجانبه و برطرف ساختن برخی اختلافات تاریخی میان دو کشور امروز در توکیو دیدار می‌کنند.

دیدار نخست وزیر کره جنوبی با همتای ژاپنی خود در توکیوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نخست‌وزیران کره جنوبی و ژاپن به منظور حل و فصل اختلافات دو کشور بر سر احکام دادگاه عالی کره در مورد کار اجباری کارگران این کشور در ژاپن در زمان جنگ، امروز در توکیو دیدار می‌کنند.

«لی ناک یون» نخست‌وزیر کره جنوبی در چارچوب برنامه سفر سه روزه‌اش به ژاپن، امروز با «آبه شینزو» همتای ژاپنی خود در توکیو دیدار و گفت‌وگو می‌کند. قرار است در این سفر، لی نامه «مون جائه-این» رئیس‌جمهور کره جنوبی را که شخصا نوشته است به آبه تحویل دهد.

هنوز دقیقا مشخص نیست مون چه پیامی برای آبه ارسال کرده است، اما گفته می‌شود حل و فصل اختلافات تاریخی میان دو کشور و همچنین بهبود روابط دوجانبه از اهداف اصلی آن است. پیشتر لی ابراز امیداواری کرده بود دیدار او با آبه موجب تسهیل گفت‌وگو میان دو کشور شود.

از ماه اکتبر ۲۰۱۸ که دادگاه عالی کره حکم کرد شرکت‌های ژاپنی باید خسارت‌های وارده به کارگران کره‌ای که در دوران استعمار شبه‌جزیره کره از سوی ژاپن بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ مجبور به کار اجباری قرار شدند، جبران کند، روابط میان توکیو و سئول دچار تنش‌هایی شده است.

به دنبال این حکم دادگاه کره‌ای، ژاپن محدودیت‌های صادراتی علیه سئول اعمال و آن را از لیست سفید شرکای تجاری مورد اعتماد خود خارج کرد. توکیو می‌گوید همه خسارت‌های مربوط به دوران استعمار در توافق دو کشور در سال ۱۹۶۵ که برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک به دست آمد جبران شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار