ابطال پروانه نشان استاندارد کالا‌های تولیدی بی‌کیفیت در استان سمنان

پروانه نشان استاندارد ۳۶۵ نوع کالا در استان سمنان در یکسال گذشته به منظور تولید کالای با کیفیت باطل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: پروانه نشان استاندارد ۳۶۵ نوع کالا در استان سمنان در یکسال گذشته به منظور تولید کالای با کیفیت باطل شد.

او افزود: رصد و ابطال پروانه نشان استاندارد برای کالا‌های تولیدی بی‌کیفیت واحد‌های صنعتی در استان سمنان مستمر است و بازرسان اداره کل استاندارد براساس فرآیندی اجرای طرح‌های نظارتی در راستای تولید کالای با کیفیت را در دست اجرا دارند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ابراز کرد: در صورتی که واحد تولیدی راکد و یا در بازرسی‌های سرزده علایمی از کاهش کیفیت کالا مشاهده شود، بازرسان مراتب را با نمونه‌برداری و اجرای طرح‌های آزمایشگاهی به اداره‌کل استاندارد استان گزارش می‌دهند.

عباس رستمی ادامه داد: بعد از ابطال یا تعلیق پروانه نشان استاندارد واحد‌های تولیدی، فعالان اقتصادی می‌توانند با رفع نواقص برای دریافت دوباره این نشان اقدام کنند.

او تصریح کرد: در یکسال گذشته ۱۲۴ نوع کالا در استان سمنان نشان استاندارد دریافت کردند و رویه‌های اصولی برای اعطای این نشان براساس راهکار‌های علمی و کارشناسی از سوی اداره کل استاندارد در دست اقدام است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان بیان کرد: در استان ۹۵۰ نوع کالا دارای نشان و پروانه استاندارد است و حمایت این اداره کل از واحد‌های صنعتی در تولید کالای با کیفیت موثر و مفید بوده است.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالا‌های تولیدی می‌توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌گردد.

انتهای پیام / م

در استان سمنان ۹۵۰ نوع کالا دارای نشان و پروانه استاندارد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.