طرح احداث پل رودخانه سفید در تنگ چویل دیشموک کلنگ زنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خواسته‌های دیرینه مردم دیشموک ساخت پل رودخانه سفید تنگ چویل کلنگ زنی پل رودخانه سفید، تنگ چویل دیشموک بود.
عدل هاشمی پور افزود: به همراه نماینده مردم باغملک در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت مکاتبه شد و ۶ میلیارد اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد.

هاشمی در خصوص راه‌های روستایی بخش دیشموک منتهی به این جاده گفت: قرار شد مشکلات تمامی جاده‌های منشعب از جاده اصلی همچون موردراز، شرنگ رنگ، باغکلک و بناری یک با اعتبارات مرکز حل شود.

او افزود: بهسازی و روکش جاده دیشموک به چاروسا و پاتاوه در دستور کار قرار دارد که با قرار دادن بودجه مناسب مشکل روکش آسفالت، تعمیر و بهسازی آن حل می‌شود.

هاشمی پور در خصوص آب شرب روستای مورخانی و روستا‌های همجوار گفت: قرار شد با ایجاد مخازنی در مورخانی مشکل آب شرب آن روستا و سایر روستا‌های اطراف با مشارکت آبفای روستایی استان حل شود.

علیرضا اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه نیز گفت: راه ارتباطی شهرستان باغملک به شهر دیشموک با احداث پل رودخانه سفید تنگ چویل از محل اعتبارات نفت کلنگ زنی شده است.

او افزود: ارتباطات مردم بخش دیشموک به علت قرابت ایلی با شهرستان‌های استان خوزستان از طریق این جاده محقق می‌شود و بیش از ۲۰ روستا از همین پل تردد می‌کنند و علاوه بر روستا‌های اطراف جمعیت ۷۰ هزار نفری از حوزه دشمن زیاری، چاروسا و دیشموک از این جاده به خوزستان تردد دارند.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در خصوص جاده ده قاضی هم گفت: پیمانکار جاده ده قاضی به علت کار نکردن پیمانکار خلع ید شد و بلافاصله پس از مشخص شدن پیمانکار جدید عملیات آسفالت جاده دو روستای ده قاضی و امیرآباد شروع خواهدشد.

او افزود: جاده آجم به دیشموک نیازمند اعتبار ویژه‌ای است تا مشکل پل و جاده روستای آجم حل و زیرسازی و بهسازی آن آغاز شود.
پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: ساخت پل رودخانه سفید تنگ چویل به طول ۴۸ متر در دو دهانه ۲۴ متری آغاز خواهد شد.

او افزود: اعتبار این طرح ۳۲ میلیارد ریال بوده که قرار است ظرف مدت ۸ ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص معارضات محلی در خصوص احداث پل گفت: اگر پل مذکور در محدوده زمین‌های اهالی باشد بایستی مراحل قانونی آن طی و شکایت مربوطه را به واحد حقوقی ارائه شود.

او افزود: با حضور کارشناس رسمی دادگستری زمین‌های اطراف پل قیمت گذاری و حق مردم ومالکان به آنان پرداخت خواهد شد.
نیک اقبالی ادامه داد: با وجود شرایط اقتصادی خاص کشور این طرح تامین اعتبار شده و پیمانکار آن هم مشخص شده است.
 
انتهای پیام/ک

کلنگ زنی پل رودخانه سفید در تنگ چویل دیشموک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.