هواشناسی استان مرکزی از تداوم بارندگی تا هفته آینده و احتمال سیل خبرداد.

تداوم بارندگی  ها و احتمال سیل در استان مرکزی مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت وگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاراک، با بیان اینکه به دلیل استقرار یک سامانه بارشی در شرق دریای مدیترانه و تولید متناوب امواج ناپایدار بارشی شاهد بارش هایی طی روزهای گذشته در استان بوده ایم گفت: بررسی ها نشان می دهد این ناپایداری همچنان تا اواسط هفته آینده با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان تداوم خواهد یافت.

مرادی افزود: بنابراین طی این مدت گاهی بارش باران یا رگبار و رعدوبرق و احتمال افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می شود هوای استان مرکزی سردتر می‌شود.

اخطاریه سیل و تگرگ در استان مرکزی

بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اخطاریه شماره 5 هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده و تقویت فعالیت این سامانه به ویژه در روز شنبه خبر داد.

بهاروند افزود: بارش باران و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت باد و مه آلودگی هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی از پیامدهای فعالیت سامانه بارشی است.

او اضافه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر و ایجاد و رواناب و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد و به دلیل تقویت بارش ها در روز شنبه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه مناطق شمال و شرق استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی بر احتیاط در تردد جاده‌ها به دلیل لغزندگی و مه آلودگی بودن جاده ها تاکید کرد و از مردم خواست به دلیل وقوع رعد و برق و خطر برق گرفتگی به منطق کوهستانی و مرتفع نروند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار