رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اطلاعیه دریایی گفت: کم فشار حاره‌ای در مدار ۱۵ درجه تشکیل شده و به احتمال قوی تا ۲۴ ساعت آینده به طوفان حاره‌ای تبدیل می‌شود.

هشدار هواشناسی نسبت به تشکیل کم فشار حاره‌ای در شمال اقیانوس هندعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  هم اکنون این کم فشار حاره‌ای در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری بندر چابهار قرار دارد که رفته رفته به عرض‌ها بالاتر حرکت می‌کند.

او ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی این کم فشار طی ۲۴ ساعت آینده به یک طوفان حاره‌ای تبدیل می‌شود که به سمت شمال غربی حرکت خواهد کرد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این طوفان به صورت مستقیم برای سواحل استان تهدیدی به شمار نمی‌آید، اما فعالیت‌های دریانوردان فرا ساحل استان را به صورت مستقیم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ملاشاهی افزود: توصیه می‌شود کشتی‌های تجاری، صنعتی و صیادان در زمان فعالیت طوفان از تردد در محدوده فعالیت آن خودداری کنند.

او  تصریح کرد: طوفان به صورت مستمر در اداره کل هواشناسی استان پایش می‌شود و در صورت تغییر در مسیر حرکت آن، موضوع به اطلاع فعالین دریایی استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

 کشتی‌های تجاری، صنعتی و صیادان در زمان طوفان از تردد در دریا خودداری کنند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار