به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم تحریم تجاری هوآوی توسط آمریکا، نماد این شرکت به عنوان یک تاجر قدرتمند در دنیای فناوری هنوز در کشورهای اروپایی و بازارهای جهانی بدون تغییر مانده است. این مسئله همراه با فروش بسیار محصولات این شرکت در چین باعث شده است که هوآوی امسال حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه به فروش برساند.
اوایل امروز در توئیتر، هوآوی اعلام کرد که در ۲۲ اکتبر توانسته است به نقطه باورنکردنی در فروش محصولات خود برسد. اگر به یاد داشته باشید این شرکت سال گذشته ۶۴ روز بیشتر از امسال زمان برای رسیدن به این میزان فروش نیاز پیدا کرده بود؛ این مسئله با وجود مشکلات کنونی برای هوآوی بینظیر است. هوآوی سال گذشته در ۲۵ دسامبر به این نقطه رسید، اما شاید این مسئله هنگامی که آمار فروش این شرکت را در سالهای پیشتر از آن مقایسه کنیم، تاثیرگذارتر باشد.
دو سال پیش، این شرکت برای عرضه ۱۰۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند جشن گرفته بود، زیرا در واقع هوآوی تا پایان سپتامبر این میزان گوشی را به فروش رسانده بود. این برند چینی بدون شک چندین سال باورنکردنی داشته که به آرامی آن را به نزدیکترین رقیب سامسونگ تبدیل کرده است؛ اما تحولات اخیر متاسفانه به معنای این است که آینده هوآوی بسیار نامشخص است.
بیشتر بخوانید: نیمی از آیفونهای فعال در جهان به سیستم عامل iOS 13 بروزرسانی شدند
بخشی از ماجرای ممنوعیت تجاری هوآوی توسط آمریکا بدان معناست که دیگر محصولات ساخته شده به وسیله این شرکت توانایی استفاده از سرویسهای گوگل را ندارند. این مسئله در فروش کالاهای هوآوی در چین تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد، زیرا علاوه بر میهنپرستی مردم این کشور، آنها نیاز خاصی به سرویسهای گوگل ندارند، زیرا برای بسیاری از نرمافزار جایگزین داخلی تعبیه کردهاند؛ اما مشکل اصلی هوآوی در فروش جهانی آن نمود پیدا خواهند کرد. هنگامی که هوآوی نتواند مواردی که کاربران جهانی به آن احتیاج دارند را مرتفع کند مطمئنا رقیبانش میتوانند به راحتی جای آن را گرفته و محصولات خود را که میتواند برای نیازهای کاربران را رفع کنند عرضه کرده و آنها را راضی نگه دارند.
انتهای پیام/