////////////////////////////////////////////////////دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: اگر دبیران کل احزاب دچار محدودیت‌هایی هستند ربطی به خود احزاب ندارد و حق رأی آنها باید حفظ شود.

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد ترک جلسه انتخابات دبیران کل احزاب جهت حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب توسط اصلاح‌طلبان اظهار کرد: تمام اصلاح‌طلبان حاضر در انتخابات از جلسه خارج شدند.

او با اشاره به اینکه علت این اقدام اصلاح‌طلبان عمل خلافی بود که توسط مجریان انتخابات صورت گرفت، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب تعداد احزابی را که حق رأی داشتند و می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند  اعلام کرده بود، اما مجریان انتخابات در حین برگزاری انتخابات از رأی دادن سه حزب اصلاح‌طلب که حق رأی داشتند، ممانعت کردند و دلیل آنها هم این بود که دبیران کل این سه حزب حضور ندارند به همین دلیل این سه حزب حق رأی ندارند.


بیشتر بخوانید: ترک جلسه انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ قابل دفاع نیست


کمالی افزود: رأی دادن قائم‌مقام‌های سه حزب اصلاح‌طلب طبق آئین‌نامه مصوب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجاز است، به علاوه غیبت دبیران کل سه حزب اصلاح‌طلب در انتخابات اختیاری نبود، زیرا به صورت جبراً در بازداشت هستند و قادر به حضور در انتخابات نیستند، به این دلایل مجریان انتخابات نمی‌توانستند حق رأی را از سه حزب اصلاح‌طلب سلب کنند.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: احزاب در دادگاه‌ها محکوم نشده بودند، لذا حق رأی داشتند و باید حقوق آنها حفظ می‌شد، اگر دبیران کل احزاب دچار محدودیت‌هایی هستند ربطی به خود احزاب ندارد و حق رأی آن‌ها باید حفظ شود، بر این اساس کمیسیون حق رأی آن‌ها را به تصویب رسانده بود، اما در جلسه انتخابات متاسفانه کسانی که قرار بود جلسه را اداره کنند خلاف مصوبه کمیسیون عمل کردند و به همین دلیل همه اصلاح طلبان در حمایت از احزابی که حقوق آنها نادیده گرفته شده بود، جلسه را ترک کردند.

او در پاسخ به اظهارنظر برخی حاضران جلسه مبنی بر بی‌اعتباری مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به دلیل مغایرت آن با قوانین گفت: اگر مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مغایر با قوانین باشند، تشخیص این موضوع فقط با خود کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است، نه مجریان انتخابات.

کمالی تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب یک نهاد فراقوه‌ای است، به این معنی که نمایندگانی از سه قوه در آن حضور دارند، بنابراین اگر نماینده وزارت کشور و رئیس جلسه نظر کمیسیون را نادیده بگیرد، خلاف قاعده عمل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار