نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: کاهش تقاضا، عرضه مناسب و کاهش نرخ ارز باعث از بین رفتن حباب سکه شده است.

حباب سکه از بین رفته استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: هفته گذشته روند قیمت‌ها بدین ترتیب بوده که ارزش اونس طلا نوسان زیادی نداشته و از ١۴٩٠ دلار تا ١۴٩۶ دلار نوسان داشته است که نوسان زیادی نیست، اما در این مدت کاهش قیمت طلای داخلی به دلیل کاهش نرخ ارز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به عبارتی در هفته گذشته کاهش قیمت سکه و طلا را به دلیل کاهش نرخ ارز داشته‌ایم. این موضوع باعث شده است در حالیکه در ابتدای هفته قیمت سکه سه میلیون و ٩٧۵ هزار تومان بود در پایان هفته به سه میلیون و ٨٨٠ هزار تومان کاهش یابد.

این کارشناس بازار طلا افزود: این کاهش قیمت طلا و سکه در حالی است که قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشته است؛ بنابراین علت کاهش قیمت طلا، علاوه بر کاهش نرخ ارز، کاهش تقاضا هم بوده است. در هفته‌ای که گذشت با توجه به ایام تعطیلات و روز‌های پایانی ماه صفر، تمایل خرید طلا و سکه در بازار به شدت کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر شاهد بودیم که قیمت سکه بین ۵٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان کاهش داشته و حباب سکه از بین رفته است. این در حالی است که روند قیمت طلا در بازار‌های جهانی روبه افزایش بوده است.

کشتی‌آرای تاکید کرد: بنابراین نتیجه می‌گیریم که کاهش تقاضا و عرضه مناسب باعث از بین رفتن حباب سکه شده است و قیمت‌ها در حال حاضر با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، به حداقل رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
البته حبابها تا بیاد رو اب زمان میبره چشم از اب ور ندارین معلوم نیست چه کرده توهم زده
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۸:۵۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
از 900000تومن رفته به نزدیک 4 تومن حبابش شکسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۳۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
اگر توانستید قیمت گوشت قرمز . مرغ . برنج . و روغن رو ارزان کنید . درست هست. وگرنه سکه ۴ میلیونی بشود ۳ میلیون چه دردی دوا میشود؟ مردم از گرسنگی شاکی هستند. از گرانی شاکی هستند. آخه این چه روزگاریه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
بله از بین رفت در حرف ف اما مگه میزارن تو حقیقت هم از بین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
کجا از بین رفت تو این د ولت سکه 1 میلیون تومنی شده 4 میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۱:۰۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
کدوم آدم عاقل میادپولشوبده طلا که هیچ ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
ایشالا که سکه بشه دو تومن دلار بشه 7 تومن پراید بشه 25 تومن
تا چند سال هم قیمتشون نیم درصد هم بالا نره حالا اگه میخواد پایینتر بیاد بیاد
ایشالا
Australia
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
کاهش قیمت طلا در ایران برخلاف روند افزایشی طلای جهانی باعث میشه که طلا در ایران نسبت به کشورهای همسایه ارزانتر شود و همین ارزانی طلا باعث قاچاق این فلز زرد و پشتوانه ی پول ملی به کشورهای همسایه شود.پس تنها راه جلوگیری از قاچاق طلا افزایش همسو با طلای جهانی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
الان حباب سکه فردا دلار الان پاسخ دهید حباب قیمت خودرو ومسکن وخوراک مردم کی ازبین میرود آخر جلوی میلیون ها دلال وگرانفروش رامیتوان گرفت جلوی وارد کنندگان مفسد رامیتوان گرفت دلار هزار تومان هم شود دردی ازمردم دوانمیشود فقط به سود وارد کننده ودولت است چون ارزانتر میخرد وباهمین قیمت به دست مردم میدهد دولت اعتراف کرده که میخواهد قیمت ها راثابت نگه دارد این ظلم بزرگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
ان شااله حباب خورو هم با خود سازندگان خودرو بترکد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
آری حباب از بین رفت سکه ۸۰۰هزار تومانی شده ۴میلیون حباب از بین رفت!
United States of America
علی
۱۸:۴۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
اخه بی دلیل قیمت سکه چهار برابر شده بعد میگید حباب سکه ترکید...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
آخه چی باید به شما بگیم. یعنی چی که حباب از بین رفته. این حرفش یعنی از این پایینتر نمیزاریم بیاد. سکه یک میلیون شده ۴ میلیون میگه حباب نداره.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۷:۳۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
خداییش خود مسئولین مسبب افزایش قیمتها هستند.الان با گفتن اینکه (میگن حباب سکه و طلا از بین رفته است) باعث میشن که قیمتها در همین سطح ثابت بماند و روند کاهشی قیمتها از بین برود...گفتن این حرفها صرفا جهت اینه که قیمتها رو بالا ببرند یا اینکه حداقل دیگه از این پایین تر نیاد...