چین روز جمعه از تصمیم خود مبنی بر افزایش مبادلات تجاری با برزیل خبر داد.

افزایش مبادلات تجاری چین و برزیلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه, در حالی که چین در تلاش است تا تاثیر جنگ تجاری با آمریکا بر اقتصاد خود را جبران کند, از تصمیم خود مبنی بر افزایش مبادلات تجاری با برزیل خبر داد.

شی جین پینگ و ژائر بولسونارو روسای جمهور چین و برزیل, در دیداری رسمی که در پکن برگزار شد بر ضرورت افزایش روابط تجاری میان دو کشور تاکید کردند.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین به نقل از رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد چین آماده است تا تولیدات و محصولات با کیفیت بالای بیشتر را از برزیل وارد کند؛ محصولاتی که در عین حال پاسخگوی بازار چین باشند.

بنابر بیانیه مشترکی که روسای جمهور چین و برزیل آن را اعلام کردند دو کشور امیدوارند مبادلات محصولات کشاورزی خود را از طریق توافقنامه ها میان مقامات گمرکی و کشاورزی خود توسعه دهند.

بنابر داده های وزارت بازرگانی برزیل, چین در زمینه صادرات و واردات مهمترین شریک تجاری برزیل به شمار می آید. در سال ۲۰۱۸ صادرات محصولات برزیل به چین ۷/۲۶ درصد مجموع صادرات برزیل بود. این در حالی است که واردات محصولات چین توسط برزیل ۲/۱۹ دهم کل را به خود اختصاص داد. چین مهمترین خریدار سویا از برزیل است (۴۳ درصد) و در عین حال مقادیری نفت (۲۳ درصد) و آهن (۱۷ درصد) از این کشور وارد می کند.

براساس این گزارش، روابط تجاری میان دو کشور طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ به شدت افزایش پیدا کرده است به طوری که از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
اگر رهبران چین با احیاء جاده ابریشم(از طریق دریا و خشکی و هوائی و ریلی و جاده ای....) با تمام کشورهای آسیائی و اروپائی متصل به آسیا اجرای این طرح را برقرار کنند و در این اجرای برنامه دقیق و برنامه ریزی شده عمل کنند و از کشورهائی که آسیبهای تحریمهای ارزی و اقتصادی و.....را از آمریکا و قدرت دلار ایالات متحده آمریکا تجربه کرده انداستفاده کنند و بهره ببرند کشورهای به نوعی صدمه دیده بهترین همراهان و متحدان اجرای این برنامه ریزی میتوانند باشند و با عنایت به اینکه روسیه و چین از اعضای دائم شورای امنیت و از حقWTO هم برخوردارند بهترین حامی از این اتحادیه متشکله میتوانند باشند و باز با توجه به اینکه اعضای کشورهای آسیائی کشورهای زیادی هستند با اتحاد بانکهای مرکزی هم در گردشهای ارزی و تبادلات چندجانبه و یا دو جانبه.....از نظر فنی در گردش ارزهای مختلف راهگشای تمام اعضاء باشند و حتی از طریق اتصال از اروپا تا آمریکای لاتین هم پیش بروند و انحصار "قدرت دلار" را بشکنند و در جنگ تحریم و تعرفه های آمریکائی پیروز میدان باشند فقط لازمه اینکار "اتحاد و همفکری در تمام اجلاس های آسیائی" مانند "وحدت با کشورهای غیر متعهدها" که هم اکنون در حال برگزاری است یک بازار مشترک و یک "اتحاد آسیائی بزرگ را برای طرح کمربند و جاده" یا بعبارتی احیاء جاده ابریشم با تمام تکنولوژیهای نوین جهان از طریق هوائی دریائی و زمینی ایجاد شود و دو عضو مهم آسیائی یعنی روسیه و چین با امتیازاتی که در سازمان ملل دارند حامی این طرح بزرگ و اتحاد و بازار مشترک بین المللی گسترده ای باشند که همه اعضای آن در یکطرف نیمکره زمین هم با همدیگر تبادلات و بازارمنافع مشترک گسترده داشته باشند و هم همه از منافع بسیار این اتحاد نغع و سود ببرند یعنی "یک بازی بسیار بزرگ و گسترده برد-برد" در یکطرف کره زمین در مقابل قلدرمآبی ایالات متحده آمریکا که با تحریم و اعمال تعرفه و.....عجین شده آنگاه اگر چنین شود و این اتحاد آسیائی و اروپائی محقق شود چگونه آمریکا خواهد توانست قلدرمآبی خود را با "ارز دلار و تحریم و تعرفه ها" بر نیمی از کره زمین یعنی "اورآسیا" اجرا کند البته لازمه اینکار "اتحاد ارزی" تمام کشورهای قاره آسیا و غرب آسیا و بخش اروپائی متصل به آسیا را می طلبد تا همه دست در دست هم سود و نفع مشترک ببرند و قلدرمآبی آمریکا را به چالش بکشند و تعریف "جهانی چندجانبه گرائی را در مقابل یکجانبه گرائی و قلدرمآبی ایالات متحده آمریکا را در تمام شئون بین المللی باز تعریف کنند و این مهم معنا شود......"
آخرین اخبار