سخنگوی دولت عراق در اظهاراتی اعلام کرد ناکارآمدی احزاب سیاسی عامل خشم و نارضایتی عراقی‌ها و آغاز اعتراضات در این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق،  در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد تدابیر اصلاحی که دولت در پیش گرفته به صورت واقعی و عملا در حال انجام است.

او گفت: این اصلاحات با هماهنگی رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق عملاً به پیش می‌رود و به دنبال تحقق هدف تظاهرکنندگان است.

این سخنگو در ادامه اظهاراتش گفت: هم‌اکنون به صورت روزانه کمیته‌های ذی‌ربط فعالیت می‌کنند و تیم‌های میدانی به بازدید از استان‌ها می‌پردازند. همچنین تدابیری برای اصلاح برخی از قوانین اندیشیده شده و ما به دنبال وضع قوانین جدید هستیم و برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بویژه در وزارت آموزش و پرورش می‌کوشیم.

حدیثی تاکید کرد: مردم به شدت از بسیاری از نیرو‌های سیاسی ناراضی هستند. واقعیت این است که بسیاری از احزاب عامل ایجاد بی‌اعتمادی در میان شهروندان عراق بوده‌اند؛ چرا که این احزاب نتوانسته‌اند چیزی به مردم عراق ارائه کنند، از این رو احساس نارضایتی مردم از این احزاب بالا گرفته است و به حد انفجار رسیده است و مردم خشمگین از احزاب اقدام به آتش زدن مقر‌ها و ساختمان‌های متعلق به این احزاب کرده‌اند، چرا که آن‌ها را مسئول مشکلات اقتصادی و فسادی می‌دانند که طی سال‌های گذشته در کشور رخ داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار