عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران متوقف نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح در بخش خرید تجهیزات نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح در بخش خرید تجهیزات نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین کلانتری افزود: عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران به سرعت در حال انجام بوده که امیدوارم این روند متوقف نشود.

او عنوان کرد: با تکمیل و راه اندازی این طرح بزرگ اقتصادی شاهد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای یک هزار نفر هستیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: با بهره برداری از پتروشیمی گچساران سالانه یک یک میلیون تن اتیلن با هدف تامین خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تولید می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه تولید سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+ نیز از دیگر تولیدات پتروشیمی گچساران است، ادامه داد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان تامین می‌کند.

او با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت و مسئولان استانی رونق تولید و ایجاد اشتغال است، افزود: توقف و یا کند شدن روند اجرایی پترو شیمی گچساران به عنوان یکی از محور‌های اصلی اقتصاد استان پذیرفتنی نیست.

 پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست ساخت بوده که آب آن از طریق سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یک‌هزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می‌شود.
انتهای پیام/غ

پیشرفت ۶۱ درصد پتروشیمی گچساران

برچسب ها: پتروشیمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.