رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت : معمولا و در طول سال حدود ۳ میلیارد دلار صادرات از مرز‌های کرمانشاه صورت می‌گیرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اشاره‌ای به صادرات انجام شده از مبادی مرزی استان داشت و گفت : معمولا و در طول سال حدود ۳ میلیارد دلار صادرات از مرز‌های کرمانشاه صورت می‌گیرد و در رنکینگ کشوری از این نظر همواره در جایگاه ششم و هفتم قرار می‌گیرد لذا باید در استان کرمانشاه به بخش و حوزه صادرات توجه ویژه‌ای شود.

او در خصوص اقدامات اتاق بازرگانی در راستای توسعه و ارتقا حوزه صادرات گفت : اتاق بازرگانی یکی از دستگاه‌های متولی در حوزه صادرات است و کارت بازرگانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مجوز‌ها که برای واردات و صادرات مورد نیاز است، توسط اتاق بازرگانی صادر می‌شود.

او افزود: پرونده‌های درخواست صدور مجوز بازرگانی و صدور کارت بازرگانی در اتاق بررسی نهایی می‌شود و پس از تصویب سازمان صنعت، معدن و تجارت کارت بازرگانی برای تجار و بازرگانان صادر می‌شود.

کاشفی انجام امور تجارت را مستلزم داشتن کارت بازرگانی توسط صادرکنندگان و واردکنندگان دانست و گفت: صادرکنندگان با اخذ این مجوز می‌توانند اقدام به صادرات و واردات کالا از خارج از کشور کنند .

 

 

انتهای پیام/د

حدود ۳ میلیارد دلار صادرات از مرز‌های کرمانشاه صورت می‌گیرد

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.