پایگاه اینترنتی العهد نوشت تحولات سوریه و سفر رئیس‌جمهور این کشور به حومه ادلب، بیانگر آغاز دومین مرحله از عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در آینده نزدیک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العهد لبنان در یادداشتی نوشت پس از سفر دو روز پیش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به جبهه‌های حومه ادلب، (اینجا) این منطقه صحنه تحولاتی است که بیانگر آغاز دومین مرحله از عملیات نظامی است. گروه‌های تروریستی فعالیت خود را تشدید کرده‌اند و ارتش سوریه نیرو‌های زیادی به اکثر محور‌های جنگ از حومه جنوبی ادلب تا حومه شمالی لاذقیه فرستاده است، ارتش اخیرا موفق به پیشرفت‌هایی شده است که می‌تواند برای کنترل میدانی موثر باشد.

یک منبع نظامی سوری از جبهه‌های شمال غربی این کشور در مصاحبه با پایگاه خبری العهد گفت: «آغاز مرحله جدید حمله نظامی به پایگاه‌های تروریست‌ها بسیار نزدیک خواهد بود، اوضاع میدانی به سوی تشدید تنش پیش می‌رود و نیرو‌های ارتش آماده یورش به بزرگترین پایگاه‌های گروه‌های تروریستی هستند».

او افزود: «از زمانی که ارتش کنترل مناطق وسیعی در حومه‌های شمالی حماه و جنوب ادلب تا روستا‌های الهبیط و خان شیخون را به دست گرفته است، نیرو‌های ارتش برای استحکام مواضع خود در این محور‌ها تلاش می‌کنند؛ زیرا گروه‌های مسلح تروریستی اخیرا سعی کرده‌اند نیرو‌هایی از خود را از داخل ادلب به سوی حومه‌های جنوب و جنوب شرقی ادلب بفرستند».

در این زمینه، این منبع نظامی در مصاحبه با العهد گفت: «این گروه‌های تروریستی طی چند روز گذشته سعی می‌کردند به مواضع ارتش حمله کنند، ارتش کاروان‌هایی از آن‌ها را که سعی می‌کردند وارد محور‌های کفرنبل، حیش و جرجناز شوند رهگیری کرد که در نتیجه همکاری جنگنده‌های سوریه و روسیه بیش از ۱۵ دستگاه خودروی زرهی نابود و بیش از ۶۰ تروریست کشته شدند».

به گفته این منبع، «احتمال از سرگیری عملیات نظامی ارتش سوریه طی چند روز آینده خصوصا پس از رسیدن کمک‌های نظامی به مواضع آن‌ها در الهبیط و خان شیخون در روز پنجشنبه، بسیار زیاد است و در نتیجه این نیرو‌ها آماده مقابله با تشدید عملیات تروریست‌ها هستند».

این منبع نظامی اعلام کرد: «با توجه به عدم موفقیت تروریست‌ها در تشکیل اتاق‌های عملیاتی یکپارچه، گزینه نظامی همچون نخستین مرحله از عملیات آزادسازی ادلب آماده است و همانطور که ارتش توانست بیش از ۳۰۰ کیلومتر مربع از ادلب را آزاد کند، در آینده خواهد توانست حداقل دامنه نفوذ خود را تا عمق ادلب گسترش دهد».

منبع مذکور درباره جبهه حومه شمالی لاذقیه گفت: «یگان‌های هجومی ارتش سوریه از صبح روز پنجشنبه عملیات زمینی غیرمنتظره‌ای را آغاز کرده‌اند که پس از حملات گسترده هواپیما‌های جنگی که به نابودی پایگاه‌های شناسایی و مراکز پشتیبانی منجر شد، باعث پیشروی آن‌ها به کوه‌های راهبردی الزویقات شد و راهیابی نیرو‌های سوریه به این کوه‌ها را تسهیل کرد که در نتیجه شمار زیادی از تروریست‌ها نابود شدند».

این منبع نظامی اعلام کرد: «ارتش سوریه در پیشروی به کوه‌های منتهی به روستای کوبانی به عنوان محل فعالیت گروه «النصره» و نیرو‌های آسیایی، افراد مسلح را فریب داد به طوری که ارتفاعات ۱۰۴۵ در کنار کوبانی هدف حمله قرار گرفت و در صورت کنترل این ارتفاعات، کوبانی سقوط می‌کند و راه برای پیشروی به سوی پل الشغور در حومه ادلب فراهم می‌شود».

این منبع نظامی درباره آشتی ملی در مناطق ادلب گفت: «شمار زیادی از بزرگان مناطق حومه ادلب، خواستار آشتی و ورود نیرو‌های ارتش هستند و توافقات محرمانه‌ای بین آن‌ها و دولت سوریه به علت ترس از تروریست‌ها و آنچه سازمان امنیتی وابسته به جبهه تروریستی النصره نامیده می‌شود، صورت گرفته است؛ زیرا تروریست‌ها شمار زیادی از اهالی و بزرگان این استان را که برای آشتی تلاش می‌کنند، بازداشت کرده‌اند و به محض آغاز عملیات نظامی و نزدیک شدن ارتش به شهر‌های آن‌ها و شکست استحکامات تروریست‌ها و نابودی مواضع انها، تلاش‌ها برای آشتی علنی خواهد شد».

انتهای پیام/

برچسب ها: بشار اسد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار